Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera iPhoto - ej tillgång till bibliotek


Minkhe

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har en MacBook Air med installerad version Yosemite 10.10.3 och iPhoto 9.6.1.

 

Det har vid ett par tillfällen nu inträffat ett fel i iPhoto där vi plötsligt inte kommer åt Biblioteket längre, det har inneburit att vi har fått starta ett nytt bibliotek med resultatet att vi har fått börja om från scratch och alla gamla bilder och videos är "förlorade". Detta hände idag igen och nu börjar jag bli ordentligt less på iPhotos stabilitet.

 

När jag startar ett nytt bibliotek och försöker växla över till det gamla så dyker meddelandet upp "Biblioteket måste uppgraderas för att fungera med den här versionen av iPhoto" men när jag trycker Uppgradera så dyker följande meddelande upp "Kan inte skriva till biblioteket XXX, kontrollera att du har behörighet att skriva till biblioteksmappen".

 

Tacksam om någon kan hjälpa mig med instruktioner om hur vi blir av med detta problemet och hur vi kan "rädda" innehållet i de gamla biblioteken.

 

Tack på förhand !

post-78046-0-26495200-1436005576_thumb.jpg

post-78046-0-01369100-1436005578_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det av någon särskild anledning du valt att inte uppgradera till OSX 10.10.4 och gå över till Apple s nya "Bilder" app istället för iPhoto om det nu är så dåligt?

"Bilder" kan konvertera om det gamla iPhotobiblioteket men det är möjligt att samma fel uppstår även där om du inte har behörighet för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det av någon särskild anledning du valt att inte uppgradera till OSX 10.10.4 och gå över till Apple s nya "Bilder" app istället för iPhoto om det nu är så dåligt?

"Bilder" kan konvertera om det gamla iPhotobiblioteket men det är möjligt att samma fel uppstår även där om du inte har behörighet för detta.

Ingen anledning att jag inte har uppgraderat till OSX 10.10.4, jag tror bara att det handlar om att jag inte har fått den uppdateringen automatiskt.

Min dotter säger att hon inte kan "dra" bilder från Bilder till redigeringsprogram som Final cut pro etc.

 

Jag försökte importera de gamla bilderna från iPhoto till Bilder men samma felmeddelande dök upp.

 

Tacksam om du har några fler tips !

 

/John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...