Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför jag föredrar iOS systemet.


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

För ett tag sedan skrev jag varför jag gillar mac os samt hur den gör mig mindre nervös i fall något går åt hel—-te och i det fallet, jag råka radera hela hårddisken.

Nu har jag kommit till iOS som finns i iphone.

Jag har två telefoner, nä, nu ljuger jag, har fakttigst tre telefoner.

En iphone 6 plus, en Sony Xperia z2 samt en Nokia lumiie 1320 (eller vad den nu heter)

Om vi börjar med Nokian så är den helt ut ur bilden, använder den numera som arbetstelefon och den duger för det (vill du veta mera så leta efter min forumtråd om den telefon)

Sedan har vi två telefoner kvar.

Sony xperia z2 har en jättebra hårdvara men suger när det gäller mjukvaran buggigarer system får man leta efter, javisst jag har ju windows telefonen.

Z2 har android i sig men som en windows dator från HP så lägger Sony på sitt eget skit vilket gör att telefon blir seg men också varm, och då menar jag jätte varm men inte så att man kan steka ett ägg på den men tillräckligt varm så jag som är teknik intresserad vet att värme är inte bra för komponenter.

När det gäller batteri tid så har jag tur så håller telefon i en dag och det säger mycket.

Går över till Iphone 6 plus så kan vi börja med att telefonen är suverän, håller batteriet minst två dagar men det beror på vad man gör.

Nu lär väl någon som har en android telefon, men det kan min andorid telefon också, jo om du tar ut batteriet så lär det hålla minst två dagar.

Jag menar verkligen håller, kan ta ett exempel.

Ta jag en full laddat Z2 och lägger den på nattduksbordet så har minst 10% av batteriet kraften försvunnit under natten men tar jag en full laddad iphone 6 plus och gör samma sak är den fortfarande på 100 % när jag tar telefonen på morgonen.

Sedan har vi själva programvaran i telefon, det var någon som sa, att skulle man göra en bra telefon så ska man ha kontrollen över både hårdvaran och mjukvaran och det stämmer.

Systemet i Iphonen bara fungera och det finns lagom med inställningar för just det programet som jag vill använda, inte en jä—a massor med inställningar som gör att man tröttnar och radera programmet.

Vi kan ta ett exempel, till min Z2 har jag en smart watch alltså en sony smart watch och när man har installera den så dyker upp saker som jag inte har bett om och det sluta med att den där smart matchen hamna i byrålådan för att om ett tag förpassas till buren för elektronik skrot.

Tillbaka till iOS.

Finns det inte något som jag kan klaga på, undra ni.

Jo, det finns en sak och det har med den senaste uppdatering till iOS 8.4, där dom har separerat ljudböckerna med musikspelaren, vilket har fått till följd att när jag lyssnar på en ljudbok i Ibook så kommer den inte ihåg var jag sluta utan börjar om från börja.

Jag kan ha missat något men det kan också vara en bugg.

När vi är inne på bugg, så vet jag inte om det här är en bugg eller inte men när jag lyssnar på musik via blåtanden så kan den hacka, vilket är irriterande.

Men i stora hela fördrar jag Iphone iOS förre andriod eller windows telefoner.

Nog om detta, det här är vad jag tycker och jag lär nog fortsätta använda iOS om dom inte gör bort sig helt på Apple eller gör en Windows ;-)

Trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"... tar jag en full laddad iphone 6 plus och gör samma sak är den fortfarande på 100 % när jag tar telefonen på morgonen ..."

 

Fantastiskt, Apple har lyckats skapa en perpetuum mobile! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larslucidor

Jag kan inte annat än hålla med om att Apple vinner på att de funktioner som finns faktiskt går att avända. Imorse var min iPad helt bortkommen. Fick kolla med Hitta min iPad-funktionen från Mac:en. Nej, den var inte stulen, fanns kvar på min adress för en timme sen. Skickade ljud - och där låg den prydligt insorterad i en tidningshög...

 

Men: varför tar det sån tid för apple att få med en riktigt bra kamera? Sony Z3 filmar i 4k med 20 mp. Riktigt bra bilder som i brist på långzoom ju kan beskäras till rätt "närhet". Nu ryktas om 12 mp i iPhone 6s, men det är bara kanske och först om ett halvår och fortfarande långt ifrån. Ok allt är inte mp, men det blir jäkligt fina bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte annat än hålla med om att Apple vinner på att de funktioner som finns faktiskt går att avända. Imorse var min iPad helt bortkommen. Fick kolla med Hitta min iPad-funktionen från Mac:en. Nej, den var inte stulen, fanns kvar på min adress för en timme sen. Skickade ljud - och där låg den prydligt insorterad i en tidningshög...

Dina ord fick mig att undra om det hade slutat fungera på min Android, så jag testade nyss. Det gick utmärkt. Nu visste jag visserligen var mobilen låg, men i alla fall, passade på att testa.

 

post-28798-0-60651700-1435997660.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

Det här komplement till jag skrev den 3 juli.

Nu är höst på väg med storm steg och man har från båda lägren presenterat nya, fin saker.

Apple har presenterat sin nya Iphone 6s, samt nytt system till telefonen, men även ett nytt system till datorn, El Capitan.

Även Google har presenterat nya, fina, saker, som t.ex nästa geniration av smartphone, Nexus 6, samt andra nya saker.

Dom presentera även det nya android systemet men dom haltar fortfarande på några saker.

 

Vi börjar med den stora saken, säkerhet, den biten verkar lysa med sin frånvaro, ingeting om säkerhet.

Den biten ser jag som en av dom viktigast för det är en av grundpelarna för om jag ska ha förtroende för ett system att man har en bra säkerhet och som JAG SER DET så har dom stora brister i android systemet, vilket ser ut och fortsätta.

 

Medan Apple presentera en ny telefon som inte mesta mega pixel i kamran och inte det mesta ram på cpu så presentera Google en Nexus 6 telefon som använder brutal kraft i sin telefon för att få samma smidighet som Apple får i sin telefon.

 

Så början av höstens nyheter är jag har stort förtroende för Apple och dess produkter men man får inte luta sig tillbaka på stolen och lägga upp fötterna på bordet hos apple eftersom Google hänger i hasarna och kan bli farligt för apple i långa loppet.

 

Som slutord.

Jag ser att android systemet är mera för dom som har engelska som modersmål, med vi andra får hänga med så gått vi kan.

Nu undra ni säkert vad jag menar, jo, under hela presentationen så såg jag att dom flesta grejer som presentera var mer riktad till den engelsk spårkiga marknaden och det var den känslan jag fick.

 

Nog om det, ha en trevlig vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...