Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anteckningar i MacBook har slutat synka (gmail)


catlin16

Rekommendera Poster

Jag har använt iPhone och iPad i flera år men är nybörjare när det gäller MacBook. Använder gmail och har länge kunnat synka mina anteckningar mellan gmail, iPhone och iPad. Till en början funkade det bra med min MacBook men för några månader sedan slutade synkningen att funka. Det är ungefär samtidigt som jag började använda tvåstegsverifiering i gmail, vet inte om det har något att göra med saken. Anteckningarna synkas mellan iPhone, iPad och gmail, men jag kan inte få det att funka igen på min MacBook. Har läst i många forum på nätet, och har försökt många föreslagna lösningar och inställningar men det går bara inte. Är det någon som vet vad som är felet, så vore jag tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte så att du måste autentisera varje enskild enhet och att det inte är gjort med din MacBook? Hur ser inställningarna ut för ansluta enheter hos gmail ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit in och kollat på gmail. Min iPad har fullständig åtkomst men ios och ios x har begränsad åtkomst. Trots det funkar synkningen mellan iPad och iPhone. Jag har tagit bort enheterna och ska se om jag kan lägga till dem igen, det går nämligen inte att ändra inställningar via gmail-kontot, bara ta bort åtkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt inställningarna på min mac ska allt synkas i mitt google-konto och det gör det också, allt utom anteckningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...