Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ClamXav...


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

...är inte längre gratis. Med 25% rabatt kostar det nu 193 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...är inte längre gratis. Med 25% rabatt kostar det nu 193 kronor.

Tråkigt... Såg det på MacUpdate nu. -_-

 

Jag har 2.7.5 och lär stanna där. Är ju eg bara skalet de gör själva “clamav” är ju opensource och går att installera själv, men f f a är det ju definitionslistorna som man är i behov av. De lär väl komma oavsett vilken GUIversion man har.

 

Har ClamXav_2.7.4.dmg liggandes (om ngn behöver). Vore bra om man kunde hitta 2.7.5 med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tråkigt... Såg det på MacUpdate nu. -_-

 

Jag har 2.7.5 och lär stanna där. Är ju eg bara skalet de gör själva clamav är ju opensource och går att installera själv, men f f a är det ju definitionslistorna som man är i behov av. De lär väl komma oavsett vilken GUIversion man har.

 

Har ClamXav_2.7.4.dmg liggandes (om ngn behöver). Vore bra om man kunde hitta 2.7.5 med.

Det var en liten fuling. Det kom väldigt påträngande frågor om uppdatering, fler och tätare än de brukar komma. Och när jag uppdaterade så var det var så god att betala. Från noll till ett pris på 250 kr (utan rabatt) är en ganska kraftig höjning. Undrar hur de kom fram till den modellen? Någon som köpt upp projektet och tänkt driva vidare det såhär?

 

Ska kolla om jag har 2.7.5 liggandes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ClamXav 2.7.5 finns här, ett tag till i alla fall. Jag laddade ned den om någon vill ha den. Finns här (OBS! Google Drive, för den som vågar...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur de kom fram till den modellen? Någon som köpt upp projektet och tänkt driva vidare det såhär?

Det fanns en sida om “varför” såg jag... https://www.clamxav.com/changetocommercialsoftware

 

“It's being sold through a new company (Canimaan Software Ltd) but don't let that fool you - I'm still the owner and lead developer.”

 

- - -

 

Så han vill väl kunna leva på det helt och lägga all tid på det, men ändå - det var lite väl stort hopp från 0 till > 200,-. Man kan ju undra hur det faller ut. Tror det hade varit bättre att ta det i fler steg. T ex $9, $19, $29 ...i halvårsetapper el nåt sånt.

 

ClamXav 2.7.5 finns här, ett tag till i alla fall. Jag laddade ned den om någon vill ha den. Finns här (OBS! Google Drive, för den som vågar...)

Tack... :yeahbaby: Tog ner den jag med. Bra att ha liksom. Som det stod på sidan, det kommer att funka, men ingen support och ingen garanti att det fungerar med framtida versioner av OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon med tips på alternativa AV-program med samma funktioner som Clamxav för en person som behöver leva med att dela data med Windows-datorer? (Många studentkamrater på campus som använder windows)

 

Tacksam för svar!

 

PS. Vill inte installera något som Avast/Avira och alla andra resurskrävande program?

 

PPS. Tycker 30 dollar är en för stor summa att lägga ut på en gång... För något jag använder då och då... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag är i akut behov av version 2.7.5. Någon som är snäll och kan länka?

 

Alix: Vad menade du med "(OBS! Google Drive, för den som vågar...)" ?? Menar du att den kan innehåll virus?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i akut behov av version 2.7.5. Någon som är snäll och kan länka?

 

Alix: Vad menade du med "(OBS! Google Drive, för den som vågar...)" ?? Menar du att den kan innehåll virus?

 

Tack på förhand.

Det finns många som avskyr stora, stygga Google. Annars är det helt riskfritt att ladda ned den från min Google Drive. Så vitt jag vet. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix: Tack för hjälpen!

 

iEricF: Om man stannar kvar på version 2.7.5 och klickar på "Update Definitions", har man då tillgång till de senaste definitionslistorna? Hur kontrollerar man om man har den senaste (dagens/veckans) definitionslistan?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iEricF: Om man stannar kvar på version 2.7.5 och klickar på "Update Definitions", har man då tillgång till de senaste definitionslistorna? Hur kontrollerar man om man har den senaste (dagens/veckans) definitionslistan?

När jag startar programmet så startar uppdateringen av daily.cvd. Det finns även en knapp i menyraden överst. Kika i inställningarna med så finns det alternativ där hur du vill hantera uppdateringarna. Eftersom 2.7.5 är sista “fria” versionen kan man ju kryssa ur “Check for ClamXav update on launch”, om man vill. :crossfingers:

 

post-64246-0-24285300-1442289404_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...