Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skarp version av OS X 10.10.4 har släppts


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Vilken kvalitativ skillnad är det mellan att förbättra tillförlitlighet och att åtgärda problem?

 

 

Uppdatera för gudsskull inte det är så buggigt att din dator formateras. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Får återkomma... Står att den laddar ner fortfarande hos mig...

 

Bara 11 timmar och 23 min kvar.... för 1,09 GB...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Version 10.10.4 åtgärdar bland annat diverse problem med trådlösa nätverk ...”

Såg här att man tagit bort discoveryd som kom med Yosemite, och som verkar ha varit det som orsakat många buggar för nätverk/wifi/dns.

Undra om man även då fimpat discoveryutil, som var det nya programmet för att bl a rensa/tömma DNS-cachen i 10.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Min mammas MBP (Late 2012) har fått damp när jag öppnar App Store och ska "leta efter uppdateringar"...

 

- Istället för att visa vad som finns, till exempel, nya 10.10.4. så står det bara "Letar efter uppdateringar..." - och kugghjulet snurrar medans "softwareupdated" ÄTER minne! Var inne i aktivitetshanteraren och kolla nyss, och den kör på 100% CPU och maxar minnet upp till röd-nivå...

 

Men inget mer händer... Låter den stå nu, tänkte det borde finnas en gräns där den liksom kommer över "bergstoppen" och gör vad den ska göra...

 

Någon som haft liknande problem med den nya uppdateringen?

 

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

(PS: Fick över en bild med nu:)

 

post-74999-0-88301300-1435778512_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Min mammas MBP (Late 2012) har fått damp när jag öppnar App Store och ska "leta efter uppdateringar"...

 

- Istället för att visa vad som finns, till exempel, nya 10.10.4. så står det bara "Letar efter uppdateringar..." - och kugghjulet snurrar medans "softwareupdated" ÄTER minne! Var inne i aktivitetshanteraren och kolla nyss, och den kör på 100% CPU och maxar minnet upp till röd-nivå...

 

Men inget mer händer... Låter den stå nu, tänkte det borde finnas en gräns där den liksom kommer över "bergstoppen" och gör vad den ska göra...

 

Någon som haft liknande problem med den nya uppdateringen?

 

:huh:

 

Vi har hört från fler som har liknande problem, jag snubblade över denna artikel så du kan ju se om något av det hjälper.

 

http://osxdaily.com/2015/07/01/fix-frozen-app-store-updates-and-high-softwareupdated-cpu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

 

Vi har hört från fler som har liknande problem, jag snubblade över denna artikel så du kan ju se om något av det hjälper.

 

http://osxdaily.com/2015/07/01/fix-frozen-app-store-updates-and-high-softwareupdated-cpu/

 

Tack för hjälpen! Däremot löste det sig efter några omstarter och ett x antal "tvångsavslutande" av softwareupdated...

 

- Efter jag upprepat ovanstående några gånger, testa jag istället att låta datorn stå på, öppen utan några appar igång efter en omstart, utan att öppna App Store, för att istället vänta på att den själv skulle säga att där fanns en uppdatering. Då löste det sig!

 

Och efter uppdatering till 10.10.4 kom sen iTunes 12.2 uppdateringen utan problem...

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...