Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6 Plus kan inte byta till 3G


Abb3z

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Jag har en iPhone 6 Plus som är köpt Oktober förra året och för någon månad sen bytte jag från kontantkort till abonnemang. När jag väl fick igång allting så kunde inte min telefon byta till 3G nätet när den tappade nätet 3G så jag var tvungen att starta om mobilnätet varje gång jag ville ha bort Edge. Pratade nyss med min operatör och de sa att det är någonting i min telefon som strular men jag har ingen aning. Kan någon hjälpa mig?

 

m.v.h Albin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in!

 

Själv hade jag en 4S som bröt så fort 3G försvann den byttes ut.

 

Min nuvarande 6 Plus är oerhört seg på att byta tillbaka till 4G från 3G eller Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Det är en inställning som jag faktiskt saknar i iPhone, inte för att jag har detta problem som ni, då jag har 3 och dom inte har edge utan bara kör 3G & 4G på iPhone... Men minns en av mina gamla mobiler från SonyEricsson ett tag innan iPhone kom till Sverige, där man kunde välja att bara köra 3G, istället för "den signal som är starkast" - Detta var tokbra för då sega inte ens surfande ihop varje gång den byta till 2G....

 

Tycker Apple borde lägga till detta så att om man som ni har detta problemet, borde kunna låsa sin iPhone till då "bara 3g" eller "bara 4g" om det finns...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in!

 

Själv hade jag en 4S som bröt så fort 3G försvann den byttes ut.

 

Min nuvarande 6 Plus är oerhört seg på att byta tillbaka till 4G från 3G eller Edge.

Om jag nu lämnar in den, vad byter dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...