Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två ATV samma TV, låsa fjärr till bara en?


Igge

Rekommendera Poster

Jag har av lite olika anledningar 1 Gen2 och 1 Gen3 och nu styrs båda av samma fjärr.. Måste dra ut strömkabeln på ena för att inte ställa till det.

 

Försökte med parkoppling, men det funkade inte som jag tänkt. Någon som har annat tips? Om det går att ändra frekvensen eller dylikt så att ena fjärren styr ena ATVn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har av lite olika anledningar 1 Gen2 och 1 Gen3 och nu styrs båda av samma fjärr.. Måste dra ut strömkabeln på ena för att inte ställa till det.

 

Försökte med parkoppling, men det funkade inte som jag tänkt. Någon som har annat tips? Om det går att ändra frekvensen eller dylikt så att ena fjärren styr ena ATVn?

Hur hade du tänkt dig att parkoppling skulle fungera då?

 

Du måste parkoppla en fjärr till den ena och en annan fjärr till den andra. Den ATV som inte är parkopplad till en viss fjärr kommer att reagera på alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite snabb att fråga upptäckte jag. Drog ur strömmen till ena, parkopplade, och likaså till den andra! Nu funkar det! Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite snabb att fråga upptäckte jag. Drog ur strömmen till ena, parkopplade, och likaså till den andra! Nu funkar det! Tack för svar!

av ren nyfikenhet,varför kör du 2 ATV till samma tv? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...