Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta bilder från Mac till annan Mac


Json298

Rekommendera Poster

Jag har varit på resa och fotat/filmat under en vecka. Jag har under den här veckan, flera gånger kopierat/importerat över mina bilder/filmklipp från kamerans minneskort till min "MacBook Pro" (till programmet "Bilder") som jag hade med mej på resan. När jag sedan nu är hemma igen vill jag kunna flytta över alla mina bilder från "MacBook Pro" till min stationära mac "iMac" och där kunna se dem i programmet "Bilder" med rätt sortering på datum.

Är detta möjligt att göra utan att förstöra mina andra bilder i "iMacen"? Alltså bara lägga till de nya bilderna, så att också "miniatyrerna" visas på rätt sätt.

Hur gör jag bäst för att klara av detta utan att några bilder förstörs eller försvinner?

 

Tacksam för hjälp med flytten av mina kort/filmklipp!

 

//Json

-------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med "Bilder" vet jag inte, men det går kanske att göra som man gör i iPhoto:

 

Exportera (Arkiv-menyn) bilder till (exempelvis) en USB-sticka. Välj format "Aktuell" så så exporteras originalbilderna intakta.

Sedan importera på den andra datorn från USB-stickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera iCloud bildlagring på samtliga datorer så synkar de automagiskt över bilder mellan varandra via iCloud.

Hela Bilder biblioteket lagras i iCloud så du åker kanske på att köpa mer iCloudlagringsutrymme. Kopior av bilderna lagras även lokalt i dina datorer och det går att ställa in att datorerna ska lagra optimerade bilder för att spara plats i datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...