Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6 headset ljudproblem


Någonsson

Rekommendera Poster

Vet inte vad jag ska göra med min mobil, verkar tyvärr få leva med detta problem som yttrar sig sig så som följer:

 

Då jag lyssnar på musik och använder de medföljande originallurarna eller för den delen ett par valfria randomlurar och musiken bryts av en inkommande samtal så börjar musiken efter samtalet plötsligt att spelas på maxvolym. Detta gäller oavsett om jag använder den inbyggda musikspelaren eller spotify mfl. Det finns ju uppenbara risker för permanenta hörselskador då ljudkontrollen lever sitt eget liv.

 

Mobilen är återställd ett antal gånger utan att detta avhjälpt problemet. Mobilen har även skickats till Apple support för genomgång men fick tillbaka mobilen då de inte kunde återskapa problemet. Detta trots att felet inträffar frekvent flera gånger dagligen.

 

Problemet kvarstår således, någon som har någon lösning, känner igen sig i detta? Har senaste programvaran men inser att jag snart måste sälja telefonen till underpris vilket ur en hälsoaspekt förmodligen är det bästa om man vill ha hörseln i behåll.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
mountainman

Skicka in telefonen igen, om felet kvarstår efter 3 reparationer får du en ny telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#Uppdatering

 

Kontaktade återigen apple support och fick på nytt rådet att göra en total återställning av telefonen via itunes och därefter installera telefonen som en ny mobil. Om det inte skulle åtgärda problemet skulle jag återkomma, vilket jag mycket riktigt fick göra. Vid det andra samtalet beslutades att jag skulle få en utbytesenhet som jag nu ivrigt inväntar. Det spekulerades om ett eventuellt mjukvaruproblem som inte en återställning kunde åtgärda. Telefonen i fråga inköpt ny i nov 14.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...