Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför jag ska vänta med Apple Watch


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Jag vill ha en Apple watch, missförstår mig rätt nu.

Jag vill ha en Apple watch men jag tänker vänta och det finns flera skäl till det.

Först det är alldeles för stor hajp när det gäller klockan och då blir priserna där efter, har sett priser på blocket på nästan 10 000kr så där kan man glömma och köpa.

Sedan lär inte klockan komma från i höst till Sverige, troligen efter Apple event som de kommer att var någon gång i september, om dom har samma mönster som dom haft dom senaste åren.

 

En annan sak som gör att jag väntar är förbättringar på klockan, bättre batteri tid, snabbare system, m.a.o en uppdatering.

Sen lär det finnas mera appar som jag gillar och behöver på en smart klocka.

 

Detta gör att jag väntar med Apple watch till version 2 kommer ut och under tiden har jag nummer två i kategorier för smarta klockor, nämligen Pebble Time som i princip gör dom saker som

jag behöver.

 

Andra smart klockor är inte att tänka på eftersom dom mera inriktad på Android systemet.

 

 

Så jag får lugnt vänta tills jag ser att en ny version av Apple Watch kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Titta vad man kan ha fel, just idag så får jag besked att Apple watch kommer till Sverige den 17 juli men till ett pris (vad jag har läst) på 4 500kr för sportmodelen och 42mm, så ligger nog litet för högt för att jag ska nappa.

Men man ska aldrig, säga aldrig, det får tiden avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej

Som jag skrev skulle jag vänta med apple watch, men ack så fel det blev.

Nu sitte jag med en apple watch på min arm, fick den igår och det blev en svart sport variant.

 

Jag återkommer när jag har haft den ett tag.

 

Se, vad man kan ha fel ibland. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) jag har watch-at denna tråden och ser nu att du föll till slut hahaha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda anledningen för varför jag skulle vilja ha en är för att den är snygg som klocka. Men det blir lite onödigt dyrt.... Jag har inte fallit för den grejjen, men berätta gärna erfarenheter! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

Jag är inne på min tredje vecka med apple watch och här kommer en liten summering "so far"

 

Vi börjar med vad är det för modell jag har köpt, och det är inte i guld, fast man var lite sugen, NOT.

Inte heller den i rostfritt stål med safirglas, men där imot blev det en svart 42 mm sport modell.

Vi börjar med det som jag irriterar mest och det är armbandet.

Av någon anledning så har jag fått ont på sidan av handleden och jag trodde först det berodde på att man sticker in överbliven armband innanför armbandet, så fastnar det

armhår (jag är inte så ludden på armen) i armbandet vilket gjorde att man fick "slit" skador.

Jag raka handleden och prova igen, i dag men med samma resultat.

När jag satte ett plåster på handeleden så sluta det att göra ont, och det verkar så att jag är känslig mot armbandets material men jag är inte helt säker.

För att komma undan för från problemet och eventuellt överkänslighet mot matriallet så har jag beställt ett nytt armband, ett loparmband i svart läder.

Reagera då så är min handled som börjar att krokna.

 

Annars är väldigt positiv över klockan, när det gäller gnället om batteri tiden så hänger det ihop hur mycket man använder den.

Så pillar man mycket på klockan så drar den mycket ström, så allt hänger ihop med hur man gör, själv har ca: 50% kvar av batteriet när jag lägger den på laddning på kvällen.

 

Som dom flesta vet så tar det lite tid för en del appar att starta, men det skulle dom fixa i version 2 av OS på klockan.

Röststyrninge (Siri) fungera till 90%,men med tanke på att det här är version 1 Siri på svenska kan man säga att det är jätte bra resultat.

När vi är ändå inne på röststyrning och sådant, så kan använda klockan a´la Dick Tracy, vilket betyder på svenska man kan ha klockan som högtalare telefon och det mina damer och herrar fungera bra, faktiskt väldigt bra.

Jag kan sitta och knappa på datorn samtidigt som jag pratar med någon genom klockan och det hörs bra i båda ändarna.

 

Vad mera kan berätta, jo, att är man ute så kan läsa skärmen även om solen ligger på och det är inte fy skam.

 

Har inte testat gps styrningen men det kommer.

 

Nog om det, jag återkommer när jag har testat den i arbetsmiljö, vilket kommer att ske om c.a 2 veckor då skolan sparkar igång på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...