Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildbläddrare i Word fungerar ej med Bilder (uppgraderat iPhoto)


vitpeppar

Rekommendera Poster

Vad är det som inte fungerar? Dyker inte bildbläddrarfunktionen upp? Eller är funktionen tom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bildbläddrarikonen finns men innehåller bara photo booth. Det är märkligt för många borde ofta vilja lyfta in foton från programmet Bilder. Få som reagerat på något jag tycker är viktigt och använder varje dag. Nu måste jag gå över Pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS måste nog ändra i programmet för att det ska fungera med nya Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har inte uppdaterat Word 2011 för att läsa Bilder biblioteket, osäkert om det kommer då Microsoft satsar sina resurser på Word 2016 / Office 2016 som kommer ut senare i år. Den versionen kommer stödja Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svar. Men jag tycker att det är en allvarlig brist. Det måste vara många som vill lägga in bilder i word dokument i rapporter, dagböcker etc. Konstigt att det bara föll bort.

Hälsningar

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, men det ligger på MS att programvaror uppdaterade. Det kom inte som en nyhet att funktionen ändrades för MS, så att hitta en lösning som kunde lanserad tillsammans med att Bilder lanserades hade varit möjlig och för den delen så har de haft god tid på sig efteråt också.

 

Gissningsvis så tycker MS att det är för stort projekt att ändra och lägger krutet på kommande version istället för att underhålla och utveckla den nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl fungera med drag&drop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Men jag tycker att det är en allvarlig brist. Det måste vara många som vill lägga in bilder i word dokument i rapporter, dagböcker etc. Konstigt att det bara föll bort.

Hälsningar

Magnus

Funktionen har inte fallit bort, det är "bara" det att Word 2011 inte känner till programmet Bilder och inte kan läsa Bilder-biblioteket (Bilder library-filen). Däremot kan Word 2011 fortfarande läsa bildbiblioteken från Aperture och iPhoto. (Bilder library har ett annat filformat än iPhoto library). Nästa version av Word - Word 2016 - vet om Bilder och kan läsa filen Bilder library (vilket BjornS bekräftat ovan).

 

Möjligen så kommer Microsoft att uppdatera Word 2011 så att det kan läsa Bilder library, men troligen satsar de sina resurser på Word 2016...

 

I OS X Yosemite så finns inbyggda rutiner för att läsa Bilder, det finns inbyggt i Finders filhantering och om Microsoft hade följt detta så hade Bilder kunnat läsas in. Men Microsoft blandar gärna sina egna grejjer och egen kod med Apples och följer inte helt fullt ut Apples inbyggda grejjer. Därför behövs en uppdatering från Microsoft för Word 2011 för att det ska funka, detta är helt och hållet Microsofts ansvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...