Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

8.3 uppdatering går ej. Okänt fel (17)


Fender

Rekommendera Poster

Jag skulle uppdatera en 5S till 8.3. Det går inte pga "okänt fel (17)". Se bild.

Nu har telefonen fastnat i Uppdateringsläget (itunes och sladden). Jag hittar inget sätt att komma ur detta. Går inte heller att radera telefonen och återställa med säkerhetskopia. Jag har googlat på Apples supportsidor men inte funnit någon lösning.

Vad kan felet bero på?

Hur kommer jag ur återställningsläget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle uppdatera en 5S till 8.3. Det går inte pga "okänt fel (17)". Se bild.

Nu har telefonen fastnat i Uppdateringsläget (itunes och sladden). Jag hittar inget sätt att komma ur detta. Går inte heller att radera telefonen och återställa med säkerhetskopia. Jag har googlat på Apples supportsidor men inte funnit någon lösning.

Vad kan felet bero på?

Hur kommer jag ur återställningsläget?

Detta har jag gjort/kollat:

Har senaste iTunes.

Har stängt av brandvägg i dator.

Har kopplat upp via annan internetuppkoppling.

Har stängt telefonen, väntat i 20 minuter och satt igång.

Inget funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att byta USB-kabel (om du uppdaterar via datorn, om inte testat via datorn)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag gjort/kollat:

Har senaste iTunes.

Har stängt av brandvägg i dator.

Har kopplat upp via annan internetuppkoppling.

Har stängt telefonen, väntat i 20 minuter och satt igång.

Inget funkat.

 

Jag skulle uppdatera en 5S till 8.3. Det går inte pga "okänt fel (17)". Se bild.

Nu har telefonen fastnat i Uppdateringsläget (itunes och sladden). Jag hittar inget sätt att komma ur detta. Går inte heller att radera telefonen och återställa med säkerhetskopia. Jag har googlat på Apples supportsidor men inte funnit någon lösning.

Vad kan felet bero på?

Hur kommer jag ur återställningsläget?

 

Jag la över .ipsw - filen på en annan dator som kör 10.9.4 och ominstallerar från denna. Detta funkade!

 

På dator det inte funkade att installera kör jag 10.10.3.

Vad kan detta bero på? Kan jag få samma trubbel när jag ska uppdatera nästa gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...