Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inaktivera ljud vid start ...


LuBbe

Rekommendera Poster

Hej forumet ...

Finns det något sätt att stänga av ljudet som spelas upp vid "kallstart" av maskinen (i mitt fall en iMac med rätt bra tryck i de inbyggda högtalarna)?

Inte direkt diskret och väcker lätt den som sover i samma rum. :nanakudde: --- > :w00t:


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funnits hack för det förut, men styrkan på plongen bestäms av högtalarvolymen, så ett tips är att sänka eller stänga av ljudet när du stänger av datorn. Eller så sätter du datorn i vila istället, strömförbrukningen är försumbar och datorn vaknar snabbare och du slipper plonget oavsett ljudvolym på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Stäng av ljudet innan du startar om, så blir nästa uppstart ljudlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK ... Tack för tipsen.

Ljudet fyller inget som helst syfte och borde tas bort helt och hållet om någon frågar mig ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK ... Tack för tipsen.

 

Ljudet fyller inget som helst syfte och borde tas bort helt och hållet om någon frågar mig ...

 

Jodå, precis som en PC piper till när den har klarat POST-rutinen så gör Macen likså. Vid fel på t ex minne eller fläktar osv så ges det felkoder istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är syftet att stänga av datorn över huvud taget? Ställ in att den ska gå i vila istället efter en viss tids inaktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är syftet att stänga av datorn över huvud taget? Ställ in att den ska gå i vila istället efter en viss tids inaktivitet.

Håll i dig nu ...

 

För att om jag bara sätter den i vila så kommer min externa hård-disk stå o blinka hela natten (en pytteliten diod som sitter i den lyser ut genom lufthålen och skapar en blinkande stjärnhimmel i mitt sovrum).

 

... :whistling:

 

Men jag får väl lösa det "problemet" istället då ... :hihihi:

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att om jag bara sätter den i vila så kommer min externa hård-disk stå o blinka hela natten (en pytteliten diod som sitter i den lyser ut genom lufthålen och skapar en blinkande stjärnhimmel i mitt sovrum).

Pro tip: Blunda när du sover.

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro tip: Blunda när du sover.

 

:ThumbsUp:

Man skulle kunna göra så - men det är inte rätt! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iErikF, sw som Psst och Startupsound funkar inte med Yosemite. Det är mycket klagan på många forum att det slutade funka då...Så kör man Yosemite verkar script eller manuella avslagning av ljudet vara det enda som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på min mini från sent 2008, med Yosemite, hörs startljudet (chime) trots att ljudet är avstängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...