Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med antalet Thunderboltuttag


Jesper M

Rekommendera Poster

Min chef har en Macbook Pro som han använder på bland annat sitt kontor, dock så har han ett litet problem när han väl är där. Han har nämligen 2 skarmar som han i sig ansluter till datorn via de 2 Thunderboltuttag som finns att tillgå i denna. Dock har han en extern hårddisk också, även den med Thunderbolt, och när han behöver koppla in denna så måste han helt enkelt koppla ur någon av sina 2 skärmar för att kunna koppla in denna istället, något han finner mer och mer frustrerande.

 

Jag har kollat runt efter en lösning, dvs en docka som allt kan kopplas in i, men jag hittar bara dockor med 2 Thunderbolts på marknaden.

 

Finns det någon som har något tips på en lösning, gärna där man slipper koppla om mm en massa, men ändå där man kan nyttja kapaciteten som man har via Thunderbolt. Tar även emot förslag på dockor som har fler än 2 Thunderbolt som finns på marknaden eller är på gång.

 

Tack på förhand.

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbolt är ett jätteproblem. Tidgare i år undersökte jag marknaden för att se hur man skulle lösa detta. Det visar sig att för det första knappast finnas produkter till TB utom i dyr proffsklass. De flesta produkter ( i alla fall många ) saknar vidarekopplingsmöjligheter. De dockor som finns är svindyra och har bara två uttag vilket inte hjälper upp saken nämnvärt. Vad man kan göra är att köra skärmarna på TB och hårddiskar på USB 3. Visserligen är TB klart snabbare men vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM det finns en HDMI-utgång, vilket det gör på 15" MacBook Pro skulle den kunna användas till en skärm. Använder man Apples skärm finns det TB-uttag på den. Men det är inte många andra som har det vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min chef har en Macbook Pro som han använder på bland annat sitt kontor, dock så har han ett litet problem när han väl är där. Han har nämligen 2 skarmar som han i sig ansluter till datorn via de 2 Thunderboltuttag som finns att tillgå i denna. Dock har han en extern hårddisk också, även den med Thunderbolt, och när han behöver koppla in denna så måste han helt enkelt koppla ur någon av sina 2 skärmar för att kunna koppla in denna istället, något han finner mer och mer frustrerande.

 

Jag har kollat runt efter en lösning, dvs en docka som allt kan kopplas in i, men jag hittar bara dockor med 2 Thunderbolts på marknaden.

 

Finns det någon som har något tips på en lösning, gärna där man slipper koppla om mm en massa, men ändå där man kan nyttja kapaciteten som man har via Thunderbolt. Tar även emot förslag på dockor som har fler än 2 Thunderbolt som finns på marknaden eller är på gång.

 

Tack på förhand.

 

Mvh Jesper

Om en av skärmarna har HDMI-ingång kan du använda denna docka https://www.komplett.se/belkin-thunderbolt-express-dock-2/831891?gclid=COq1gq_85sUCFaLbcgodXEEAMA&gclsrc=aw.ds

 

Då ansluter du skärmarna via dockan till HDMI resp TB och du har en TB kvar i datorn, som du skrev har två, till hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa externa hdd har uttag för anslutning av fler enheter, vet dock inte om det bara gäller ytterligare hdd eller om man skulle kunna ansluta en skanner den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...