Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker Photoshop CS3! / nybörjare av mac


ohtina

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har för ca en vecka sedan köpt min första Mac-dator efter att ha levt med PC i hela mitt liv. :) Och på min förra dator så hade jag PS CS 3 något som jag önskar att ha på min Mac också. Har den där provversionen utav senaste Photoshop men det är bara CS3 som jag är intresserad utav. *vane-människa..* Någon som vet var jag kan köpa detta eller vet någon som säljer? :) Supertacksam för svar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är osäker på om cs3 kommer fungera till din nya dator...har för mig att stödet för intel kom någonstans där i krokarna. stödet för retinaskärm kom iom cs5 om jag minns rätt.

 

bara så du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh .. :( Okej tack för ditt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har för ca en vecka sedan köpt min första Mac-dator efter att ha levt med PC i hela mitt liv. :) Och på min förra dator så hade jag PS CS 3 något som jag önskar att ha på min Mac också. Har den där provversionen utav senaste Photoshop men det är bara CS3 som jag är intresserad utav. *vane-människa..* Någon som vet var jag kan köpa detta eller vet någon som säljer? :) Supertacksam för svar! :D

Forskat lite och hittat denna tråden. De kör visserligen PS CS 3 på Yosemite men med problem. Läs och begrunda om det är något du vill hålla på med.

 

 

https://discussions.apple.com/thread/6663178

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är osäker på om cs3 kommer fungera till din nya dator...har för mig att stödet för intel kom någonstans där i krokarna. stödet för retinaskärm kom iom cs5 om jag minns rätt.

 

bara så du vet.

CS3 är Universal. Funkar bra.

 

- - -

 

Bästa sättet är att du kollar av eBay efter en begagnad CS3. Brukar finnas en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte populärt i alla kretsar, men... för bara strax över hundralappen i månaden kan Du använda de senaste versionerna av både Photoshop och Lightroom, genom Adobes Creative Cloud. Man får dessutom installera programmen på två datorer med valfritt operativsystem (men bara använda en åt gången, förstås).

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pscs31.jpg

 

Hej igen och tack för alla era svar! :D Har suttit och kikat lite på den senaste versionen av PS och även Elements nu och försöker lära mig, men är det någon som vet hur man får bilderna man öppnar med programmen att hamna som "fönster" istället för att täcka hela skärmen typ? Sämst på att förklara. Men jag vill kunna dra runt bilderna precis som i denna bilden visar i olika fönster. (så jag har det i mitt PS CS3 på min gamla dator.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pscs31.jpg

 

Hej igen och tack för alla era svar! :D Har suttit och kikat lite på den senaste versionen av PS och även Elements nu och försöker lära mig, men är det någon som vet hur man får bilderna man öppnar med programmen att hamna som "fönster" istället för att täcka hela skärmen typ? Sämst på att förklara. Men jag vill kunna dra runt bilderna precis som i denna bilden visar i olika fönster. (så jag har det i mitt PS CS3 på min gamla dator.)

 

window > stäng av application frame

 

du ska nog även stänga av att bilderna öppnas i flikar i dina inställningar...annars hamnar alla bilder i samma fönster.

 

när du fått till det som du vill ha det så kan du spara ditt workspace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

window > stäng av application frame

 

du ska nog även stänga av att bilderna öppnas i flikar i dina inställningar...annars hamnar alla bilder i samma fönster.

 

när du fått till det som du vill ha det så kan du spara ditt workspace.

Min testversion utav Photoshop är på svenska. Hittar inget "application frame" under Fönster-fliken. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min testversion utav Photoshop är på svenska. Hittar inget "application frame" under Fönster-fliken. :/

 

Har den engelska versionen, men jag hittar inte heller något sådant. Förmodligen olika versionsnummer.

 

Så här stänger man av det hos mig: Menyn Photoshop > Preferences > Interface > Klicka ur rutan vid Open Documents as Tabs.

 

Jag föredrar också att ha dokumenten öppna i enstaka fönster och inte i flikar. Men ibland finns det skäl att ha det i flikar. Om man då tillfälligt vill ta en bild från en flik ut i ett enstaka fönster, så kan man klicka på fliken, dra ner den en bit på skärmen och sedan släppa musknappen. Då hamnar den tillfälligt som ett eget fönster, oavsett vad ens inställningar säger.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...