Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för Office-uppdatering 14.5.0!


iKnattarna

Rekommendera Poster

iKnattarna

Igår uppdaterade jag till v. 14.5.0 och fick därefter en desperat kvälls helvete med Outlook som plötsligt vägrade att öppna några fönster öht i min huvudanvändare.

 

Efter en svettig morgons googlande har jag upptäckt att många har samma problem.

Det finns ett antal work-arounds som mer eller mindre tillfälligt, och mer eller mindre bekvämt löser problemet, men det är inget att rekommendera.

 

Jag kan bara avråda alla från att göra uppdateringen tills det kommer en fix från MS, men det kan ju - som bekant - dröja.

 

/ankungarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iKnattarna

De andra programmen i Office-paketet verkar fungera utan problem efter uppdateringen. Varningen gäller alltså bara om man har (den dyrare) versionen med Outlook.

 

Här lite om problemet jag hade (och har!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iKnattarna

Hurra! De HAR gjort en fix. 14.5.1 finns nu för nerladdning här

 

(Det som i listan heter 15.10 är i själva verket 14.5.0

och det som heter 15.1.1 är 14.5.1 - MS nomenklatur

är outgrundlig.)

 

Nu fungerar sk*ten igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hurra! De HAR gjort en fix. 14.5.1 finns nu för nerladdning här

 

(Det som i listan heter 15.10 är i själva verket 14.5.0

och det som heter 15.1.1 är 14.5.1 - MS nomenklatur

är outgrundlig.)

 

Nu fungerar sk*ten igen.

Hej! jag har även problem och kan inte starta outlook. Dock förekom problemmet nu idag innan jag uppdaterade. Sedan uppdaterade jag för att se om det blev bättre och det blev inte bättre. Tack för tipset /jag klickade "där" dock är jag lite osäker på vilken produkt man välja/trycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra!

 

Edit: Länk till nedladdningssidan: http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=47307

Tack för länken. Jag får försöka installera den enligt länken 2011/15.1.1 och se om det hjälper att min outlook startar.

Jag förstår dock inte varför den version/uppdatering som MS uppmanade mig att installera igår via min dator/autouppdate är inte den senaste? Denna installerades igår via autouppdate: version 14.5.2 (150604) Word:mac 2011.

 

Jag är inte så bra på att installera och vet inte var jag ska hitta det som ska kastas i papperskorgen (samt vad menas med volym?) och kanske behöver hjälp med det/se punkt 8: "Om installationen slutförs kan du ta bort installationsprogrammet för uppdateringen från hårddisken. När du vill ta bort installationsprogrammet för uppdateringen drar du först volymen Uppdatering för Microsoft Office 2011 15.1.1 till papperskorgen och sedan den fil du hämtade till papperskorgen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan volym är ett slags virtuellt "USB-minne" som läggs på skrivbordet. Det matas ut som ett sådant minne genom att man drar det till papperskorgen. Själva uppdateringsfilen ligger sannolikt i mappen hämtade filer, och kan dras till papperskorgen efter utmatningen, och sedan kan den tömmas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hände det något konstig. Var ska jag installera om inte på min hårddisk?

:mellow:

post-75371-0-12449200-1434731609_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj du hårddisken, nema problema

Den går tyvärr inte att välja......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går tyvärr inte att välja......

 

Cemoa, jag tror att det är dags att du gör en "Säker start" av datorn. Det kan lösa diverse konstiga problem.

 

Välj "Starta om" i apple-menyn. Håll nere skift-tangeten tills datorn har startat om igen. När den har arbetat färdigt startar du om datorn på nytt, denna gång utan att hålla ner några tangenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår reparera skivbehörigheter i programmet Skivverktyg, då uppdateringen använder sig av Apples installerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Cemoa, jag tror att det är dags att du gör en "Säker start" av datorn. Det kan lösa diverse konstiga problem.

 

Välj "Starta om" i apple-menyn. Håll nere skift-tangeten tills datorn har startat om igen. När den har arbetat färdigt startar du om datorn på nytt, denna gång utan att hålla ner några tangenter.

Gjorde som du sade och problemmet kvartstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår reparera skivbehörigheter i programmet Skivverktyg, då uppdateringen använder sig av Apples installerare.

Gjorde som du sade och problemmet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en 14.5.2-uppdatering. Det kanske är därför det inte funkar.

Och den visas i Microsoft AutoUpdate…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Denna installerades igår via autouppdate: version 14.5.2 (150604) Word:mac 2011. ...

Ser ju nu att du redan har installerat 14.5.2, då kan du inte installera 14.5.1 (som du visar på skärmdumpen ovan). Du har redan senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju nu att du redan har installerat 14.5.2, då kan du inte installera 14.5.1 (som du visar på skärmdumpen ovan). Du har redan senaste versionen.

Tack för info, det uppmärksammade jag inte.......De har alltså skrivit fel.

"Uppdatering för Microsoft Office för Mac 2011 15.1.1"

Då har jag den senaste. Då uppstår det att fixa varför det inte går att starta outlook. Jag läste någonstans att det kan vara fel med identities. Har ingen aning vart man hittar detta på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...