Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera bilder/filmklipp i Premiere Elements 11


Json298

Rekommendera Poster

Jag är väldigt osäker på hur jag ska hantera mina foton i Macen och Premiere Elements 11. Jag vill kunna importera ett antal bilder/filmklipp i mitt program Premiere Elements 11. När jag väljer "Add Media" så hamnar jag i en filväljare där det bara vimlar med en massa mappar där mina bilder/filmklipp ligger utspridda i olika mappar. Hur ska jag tänka, hur ska jag göra för att samla bilder/filmklipp så att jag lätt kan importera bilderna i Premiere Elements. Vill inte importera alla bilder/filmlipp, utan bara vissa, t.ex Semestern, Julen osv...

Är det i det nya programmet "Bilder" som jag ska gruppera bilder/filmklipp i eller hur gör jag.

 

Tacksam för hjälp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite osäker var ett par år sen jag var i Premier men jag tror det var så om du Add Media eller importerar rätt så hamnar de filerna du väljer att importera i ett typ bibliotek i programmet, hitta det fönstret om det inte öppnar sig själv, sen drar du den filmsnutt du vill redigera därifrån in på tidslinjen och placera och klipp det och så och lägg till fler snuttar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...