Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med bootcamp


mini85

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med, jag är inte så van vid mac så när jag fick problem körde jag fast totalt.

 

Jag har en helt ny macbook pro retina 15, version late 2014. Jag följde instruktionerna på apples sida för att installera windows med bootcamp. Jag har ett helt nytt oanvänt 32g usb-minne med FAT32 och MBR. Har Windows 8.1 skiva.

 

Jag får meddelande om att "hårddisken kan inte partitioneras eftersom en del filer inte kan flyttas", då jag försöker fördela minnet mellan windows och os. Vad kan detta bero på när datorn och minnet är helt nya, och hur kan jag gå vidare? Systemet föreslår att jag ska säkerhetskopiera hårddisken och formatera den som en enda volym. Men behöver jag verkligen göra detta när datorn är helt ny och "tom"?

 

Kan felet ligga i windowslicensen? Jag fick skivan när jag köpte min gamla dator o vet inte om den innehåller 1 eller 3 licenser. Hur vet man det?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du installera Windows på USB-stickan? Det stöds inte, vad jag vet. Man måste låta boot camp göra en partition på datorns startskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är rätt, men du har fått svar varför det inte går. Du skrev:

 

"Jag får meddelande om att "hårddisken kan inte partitioneras eftersom en del filer inte kan flyttas", då jag försöker fördela minnet mellan windows och os. Vad kan detta bero på när datorn och minnet är helt nya, och hur kan jag gå vidare? Systemet föreslår att jag ska säkerhetskopiera hårddisken och formatera den som en enda volym. Men behöver jag verkligen göra detta när datorn är helt ny och "tom"?"

 

Svar ja, sannolikt, på sista frågan. Du kan dock testa att göra en säker start först, kanske det räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...