Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5s, extremt dålig batteritid.


Emmma95

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag gjorde ett inlägg för ett tagsedan om min mobil som bokstavligen talat slukar batteritid. Tog tag i det hela igår och lämnade in telefonen på inet för byte av batteri. Trots att de har satt i ett nytt batteri så verkar det inte hjälpa mig. Batteriet slukar fortfarande och nu stänger den även av sig hipp som happ. (Detta har inte hänt innan)

 

Under en busstur på ca 30 min med enbart spotify igång så drog den över 20%. Skärmstyrkan var nere på 50% och hade inte igång bluetooth.

Något jag även märker är att batteriet snabbt blir väldigt varmt.

 

Har letat efter tecken på vattenskada i hörlursjacket, laddjacket och i hålet som simkortet sitter i men hittar inga tecken på någon röd färg. Jag fattar verkligen inte vad problemet kan vara.

Är det så att batteriet kanske behöver några laddningar innan det fungerar som det ska? Jag börjar bli väldigt trött på att alltid ha en urladdad mobil.

 

All hjälp mottages tacksamt så att jag kan finna felet på den.

 

/ Emma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ganska precis samma problem med min 5s. Jag bytte batteri hos re:pear i Hornstull för 300 eller 400kr, och efter det typ fördubblades min batteritid. Mitt batteri klarar sig inte riktigt lika länge som ett gäng kompisar med samma lur, men betydligt bättre än innan. I värsta fall kan du ju ha fått ett till dåligt batteri efter bytet, det är ju inte helt omöjligt... ._.

 

Har du kollat igenom platstjänster och bakgrundsuppdateringar? Hört att FB kan vara en härligt batteritjuv. I iOS 8 tror jag också att det ska gå att se vilka appar som slukar mest batteri! :)

 

Hoppas de löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ telefonen. Läs INTE tillbaka någon backup.

Installera enbart spotify och testa igen.

Hur mycket batteri dras på 30min med 50% ljusstyrka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade in den på nytt! Får hoppas att det fungerar nu...

När jag åkte in med den så hade jag 32% laddning i den, väl inne så låg väl laddningen på strax under 20%, färden dit tog ca 30 min och det enda jag gjorde var att ringa två samtal vardera på ca 1 min. Sen så var skärmlåset på resten utav tiden. Men somsagt den drog en jävla massa procent ändå.

 

Vad kan felet vara? Glapp i laddkontakt? Fuktskada?

Någon som har någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller appar som knasar vilket du kunde kollat själv genom en återställning utan att läsa tillbaka en backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde hela telefonen till fabriksinställningar. Laddade enbart ner instagram & snapchat i förrgår! Så vet inte vilken utav dessa appar som skulle konstra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...