Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är fatt i Bilder?


Leif BL

Rekommendera Poster

Jag upplever Bilder som riktigt dåligt när det kom till Mac för en kort tid sedan. iPhoto var inte bra men bättre än Bilder.

 

Det som händer hos mig är att om jag laddar ner en Bild till Bilder så tar det en lång stund, allt från någon minut till flera timmar innan det lägger sig på plats.

Det betyder att om jag vill lägga upp just den bild så får jag med stor stor irritation vänta den tiden ut innan jag kan genomföra laddning av bild t.ex till FaceBook eller annat jag vill ladda bild till.

Man blir rejält frustrerad att inte få göra bildladdningar på direkten som tidigare hos iPhoto.

 

Någon som känner till eländet i Bilder? Någon som vet varför det blir så?

 

/// Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga bilder som laddas ner utan dom ligger fysiskt på din dator så de måste vara något annat fel.

OM det inte är så att din hårddisk är nästan full och att du valt i Bilder "Optimera Mac lagring" då lagras bilderna i iCloud.

Så frågan är hur mycket ledigt utrymme har du på hdd`n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser jag hur mycket utrymme jag har....sådana bitar är jag inte kunnig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser jag hur mycket utrymme jag har....sådana bitar är jag inte kunnig på.

Kanske kan ändå :) Har 153,79 GB Ledigt av 249,77 GB på MacBookAir.

Har 1,89 TB Ledigt av 2 TB på stationär Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då ligger dina bilder lokalt på din dator oberoende hur inställningarna är i Bilder. Så varför du upplever detta fenomen är svårt att sia om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur du menar med "ladda ner en bild till bilder"

Är det en bild du tagit med din iPhone som det tar timmar innan den syns i programmet bilder på någon av dina datorer?

Är det en bild du importerar i ditt Bilder på något annat vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur du menar med "ladda ner en bild till bilder"

Är det en bild du tagit med din iPhone som det tar timmar innan den syns i programmet bilder på någon av dina datorer?

Är det en bild du importerar i ditt Bilder på något annat vis?

Har inge iPhone. Men om jag ser en bild på någon av mina två Macar som jag vill spara i Bilder så högerklickar jag och väljer Lägg till Bild i Bilder så kommer den på plats allt från 1 minut till 1 par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklick->Dela->Lägg till i bilder verkar snarare lägga bilden i iCloud bildbiblioteket i molnet snarare än lokalt i bildbiblioteket på datorn. Därav att det kan ta lite tid innan bilden syns i datorerna. Långsam uppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklick->Dela->Lägg till i bilder verkar snarare lägga bilden i iCloud bildbiblioteket i molnet snarare än lokalt i bildbiblioteket på datorn. Därav att det kan ta lite tid innan bilden syns i datorerna. Långsam uppkoppling?

Nä...har ingen långsam uppkoppling....när iPhoto fanns då var det aldrig problem....hämta hem bilden och sedan lägga ut det någonstans, hur smärtfritt som helst då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä...har ingen långsam uppkoppling....när iPhoto fanns då var det aldrig problem....hämta hem bilden och sedan lägga ut det någonstans, hur smärtfritt som helst då.

 

Skillnaden att iPhoto la aldrig några bilder i iCloud utan det gör Bilder så därför gick det snabbare.

Men jag tycker att eftersom en fullstor bild alltid hamnar på datorn borde den först lagras lokalt och sen laddas upp.

 

Har du förresten valt iCloud Bildbibliotek som funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mina foton nu visas i bilder istället för Iphoto så visas inte längre namnet på fotot ( t.ex. IMG_3029.jpg), detta medför att sorteringen blir konstig. Alla bilder heter Namnlös, men om jag klickar på information om bilder så visas det att bilden har samma namn som tidigare.

 

Hur kan jag visa rätt namn så att bilderna även kan sorteras utifrån detta och komma i "rätt ordning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...