Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svensk infrastruktur AB


Lello

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Någon här som har fått fibern via Svensk infrastruktur?

 

Vi fick vår igår men det tar till på måndag innan vi kan aktivera några tjänster på den.

 

Ni som har fiber från SI, hur har allt funkat efter själva installationen ?

 

Mvh L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har dom precis grävt in och satt boxen på insidan av min vägg, bor i villa. Anslutning någon gång efter sommaren. Ingår 2 år internet (100/10) och tv (viasat) och jag kommer betala 19.000:- totalt. Får återkomma när det är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har dom precis grävt in och satt boxen på insidan av min vägg, bor i villa. Anslutning någon gång efter sommaren. Ingår 2 år internet (100/10) och tv (viasat) och jag kommer betala 19.000:- totalt. Får återkomma när det är igång.

Ok vi får betala 16.900kr men då ingår bara 6mån internet och inget mer.

Vår ska komma igång imorgon måndag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi väntar på pengar, verkar ha fastnat på länsstyrelsen. Förhoppningsvis får vi fiber i höst. Den som väntar . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi väntar på pengar, verkar ha fastnat på länsstyrelsen. Förhoppningsvis får vi fiber i höst. Den som väntar . . .

Vad är det som gör att Länstyrelsen är inblandad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Mitt kommer att kosta 103.000:-

Men då har jag även fått fram anslutningspunkt för kommunalt VA..

Det sistnämnda tänker jag dock inte ansluta till förrän jag blir tvungen.

Mitt nuvarande är godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt att vänta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Drygt att vänta :)

Får nog vänta 2 år på mitt, minst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft fiber från Svensk Infrastruktur snart ett år nu. 16.000 gick det på. Då ingick 3 år 100/10 från AllTele och något TV-paket från Viasat.

 

Bredbandet har i stort sett funkat utmärkt. Bredbandskollen visar 25% bättre än utlovat. Har haft ett par timslånga avbrott på tjänsten men det har med Alltele att göra, inte fiberanslutningen i sig, eftersom TV-tjänsten fungerat under tiden. AllTeles kundtjänst har endast öppet på kontorstid vilket är trist när det som för mig hände att tjänsten gick ner på kvällstid just före en storhelg. Att då inte kunna få kontakt med kundtjänst är frustrerande.

 

TV från Viaplay struntade jag i eftersom de saknade ett flertal av de kanaler som jag ville ha: Kanal 9, Discovery, Animal Planet. Och inte hade de någon inspelningsbar box att erbjuda heller. Bara Play-tjänster där man aldrig vet hur länge programmen ligger kvar. Jag skaffade istället ett TiVo-paket från Com Hem som går över fibern vilket jag är mycket nöjd med.

 

Tidigare hade jag bredband + ett TV-paket från Com Hem + avgift till Kabel-TV-samfällighet, totalt nästan 900 kr/mån. Idag betalar jag endast TiVo-paketet för 339 kr/mån. Så efter ca 2,5 år har fibern betalat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...