Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Fel 79 i HP-skrivare


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Jag kan inte längre skriva ut på min färglaser HP LaserJet Pro 400 color M451dn. I utskriftsrutan är det ett vitt kryss på svart botten i fältet med skrivarens namn. Om jag klickar på Skriv ut kommer felmeddelandet ’’Den här skrivaren har pausats. Vill du fortsätta skriva ut? Om du inte vill fortsätta skriva ut kan du skicka den här utskriften till skrivaren för senare utskrift. Om du väljer Fortsätt och utskrifterna inte kan påbörjas kommer de automatiskt att läggas till i skrivaren.’’ På skrivarens display kommer felmeddelandet ’’Fel 79 slå av och på’’. Har testa det men det har inte hjälpt. Jag har provat att lägga till ny skrivare i Systeminställningar med lika resultat. Hade detta problem för några månader sedan men då blev jag av med det sedan jag installerat drivrutiner. Det verkar som om Macen inte tar emot ny programvara riktigt. Det brukar komma automatiska uppdateringar via Apple Store, men nu är det länge sedan. Aktuell drivrutinsversion är 19.9. Det står även att skrivaren är pausad i inställningarna.

 

Någon som kan lösa detta?

 

/Pär Nordqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...