Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac nytt eller begagnad?


Challe77

Rekommendera Poster

Hur mycket extra får man betala om man vill ha en ssd disk på 250gb istället för en vanlig, nu menar jag om man köper en ny dator, och hur mycket kostar apple protection plan?, betalar man extra om man vill ha ett väggfäste istället?

Om man istället köper en begagnad för 10000 typ så spar man ju en hel del pengar men den kan ju paja när som helst även istället även om det kanske inte är så stor risk, går en trasig imac oftasts att laga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket extra får man betala om man vill ha en ssd disk på 250gb istället för en vanlig, nu menar jag om man köper en ny dator, och hur mycket kostar apple protection plan?, betalar man extra om man vill ha ett väggfäste istället?

 

Om man istället köper en begagnad för 10000 typ så spar man ju en hel del pengar men den kan ju paja när som helst även istället även om det kanske inte är så stor risk, går en trasig imac oftasts att laga?

 

 

Kolla Apple store så har du alla svar på alla kombinationer.

...

Det som pajjar på en iMac är i regel hårddisk om nåt pajjar. Men man ska akta sig för iMac 27" med grafikkortet Radeon 6970M.

https://support.apple.com/sv-se/TS5167

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betalar man extra om man vill ha ett väggfäste istället?

 

 

Som konstaterades i en annan tråd nyligen så finns inga väggfästen till iMacar utan optisk läsare. Inte heller till så gamla iMacar att de är av plast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, var läste jag nånstans att man kunde få välja fot eller väggfäste på nya modeller då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja just det, glömde fråga, hur är det med imacs, isight kamera, filmar den i lägre upplösning på äldre modeller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja just det, glömde fråga, hur är det med imacs, isight kamera, filmar den i lägre upplösning på äldre modeller?

2011 års modell och nyare har FaceTime HD kamera 720p. 2010 och äldre den sämre iSight kameran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...