Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudkvalite imac, skillnad på modeller?


Challe77

Rekommendera Poster

Skiljer det sig i ljudkvalite på dom olika imac modellerna?, dom ska tydligen finnas någon inbyggd förstärkare?
Jag förstår att det inte kommer bli lika bra ljud som mina logitech thx L&R högtalare och sub, men någon jättebas behöver jag ju inte.

Tänkte främst använda den som ett andra alternativ (när hemmabion är otillgänglig) för att kolla på serier och kanske någon film, musik o så.

Mvh
Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac och ljudkvalitet är inte direkt synkrona om man säger så. Det låter om dem, men inte särkilt bra. Använd hörlurar av någon sort i stället så blir det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag ska köpa externa så ska dom isåfall vara minimalistiska och samtidigt låta bra, en klumpig sub är jag inte så intresserad av att ha på golvet heller, någon som kan rekomendera nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag ska köpa externa så ska dom isåfall vara minimalistiska och samtidigt låta bra, en klumpig sub är jag inte så intresserad av att ha på golvet heller, någon som kan rekomendera nåt?

Med de fysiska begränsningarna så tror jag inte det blir något större lyft jämfört med de inbyggda högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ljud för förhållandevis lite pengar är HarmanKardon Soundsticks. Men det blir en burk på golvet. Men det är BRA ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ljud för förhållandevis lite pengar är HarmanKardon Soundsticks. Men det blir en burk på golvet. Men det är BRA ljud.

Jag trodde inte de fanns fortfarande.

Jag håller med: De är klart prisvärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...