Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Recovered files i Papperskorgen


bjoernowitsch

Rekommendera Poster

bjoernowitsch

Hej!

Under de senaste veckorna har det dykt upp en mapp med namnet "Recovered files" i papperskorgen på mitt Mac OSX 10.4. Den kommer igen varje gång jag startar det systemet, även om jag tömmer papperskorgen innan jag stänger av systemet. Om jag inte tömmer papperskorgen, finns de där filerna kvar, och de blir bara fler och fler för varje gång. Filerna har formatet .xpi, dvs samma som till de där som Thunderbird och Firefox har till sina plugins eller add-ons. De är mycket små, så att även med säker tömning av papperskorgen, tar det bara någon eller några sekunder innan det är gjort. Varför har det här börjat hända nu, någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

recovered files brukar dyka upp när något program crashat...eller om datorn inte avslutats på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

recovered files brukar dyka upp när något program crashat...eller om datorn inte avslutats på rätt sätt.

...eller om det är en bugg i programmet så det inte tar bort sina temporära filer efter sig. Ibland gör Pages det. Lämnar filer efter sig alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

recovered files brukar dyka upp när något program crashat...eller om datorn inte avslutats på rätt sätt.

Något sådant har jag inte råkat ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If the Trash contains folders of recovered files

 

One or more Recovered Files folders may appear in your Trash after restarting your computer.

The recovered files are temporary files used by Mac OS X applications. Usually temporary files are deleted by an application when it no longer needs them. If an application quits unexpectedly, the temporary files may not be deleted by the application. When you restart your computer, Mac OS X moves these temporary files to the Trash.

You can retrieve useful files by dragging them out of the Trash. In most cases, however, the temporary files are not important and it is safe to empty your Trash. Check with the manufacturer of the application if you are not sure.

- - -

En eller flera mappar som heter Återskapade filer kan finnas i papperskorgen när du har startat om datorn.

De återskapade filerna är temporära filer som används av Mac OS X-program. I vanliga fall raderas temporära filer av ett program när det inte längre behöver dem. Om ett program oväntat avslutas kanske de temporära filerna inte raderas av programmet. När du startar om datorn flyttar Mac OS X dessa temporära filer till papperskorgen.

Du kan hämta användbara filer genom att dra ut dem ur papperskorgen. Normalt är de temporära filerna oviktiga och du kan tömma papperskorgen utan att oroa dig. Kontrollera med programtillverkaren om du är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nybegynneren

Før mig fanns inte problemet då jag hade snow leopard. Det dök upp efter uppgradering till Yosemite. Med SL kunde jagsätta datorn i vila och även stänga av strömmen då den var i vila utan problem, gör jag detta med Yosemite kommer recoveryfilarna i papperskorgen. De kommer speciellt om Office eller adobe reader inte var avslutade då strömmen stängdes av. (Jag brukar sätta datorn i vila efter ett pass, när jag sedan stänger av strömmen inför natten, som en åtgärd mot åskskador mm, kör jag inte igång den igen för att direkt stänga av.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...