Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

sortera musik i bokstavsordning/iPhone


cemoa

Rekommendera Poster

Hur gör man för att sortera musiken i bokstavsordning på min iPhone?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på "Låtar" längst ned på skärmen. Om inte det valet syns, tryck på "Mer" för fler val. Där kan du också ändra, för ordningen på de olika valen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på "Låtar" längst ned på skärmen. Om inte det valet syns, tryck på "Mer" för fler val. Där kan du också ändra, för ordningen på de olika valen.

Tack för svaret...dock skulle jag önska att det i bokstavsordning inom den spellista jag lyssnar på......Går det inte att ställa in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret...dock skulle jag önska att det i bokstavsordning inom den spellista jag lyssnar på......Går det inte att ställa in?

Du skapar väl spellistan i den ordning du vill lyssna på låtarna. Och då får du väl skapa den i bokstavsordning från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skapar väl spellistan i den ordning du vill lyssna på låtarna. Och då får du väl skapa den i bokstavsordning från början.

Kan man ställa in i iTunes så att ordningen blir detsamma som i min iPhone? Just nu har jag sorterat på "namn" i min iTunes dock är det inte samma ordning på min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iTunes i datorn så lägger du låtarna i den ordning som du vill ha dem. Om du vill ha dem i bokstavsordning så får du skapa en smart spellista som lägger dem i bokstavsordning. Du kan klicka i "Begränsa till ... objekt/minuter/Gb efter ... " och där välja "efter namn". Då får du låtarna sorterade i bokstavsordning efter begynnelsebokstav i titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...