Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern WD Elements-disk försvinner från Finder


jespervant

Rekommendera Poster

jespervant

Hej!

Jag har sedan ungefär ett halvår tillbaka en 2 TB-extern hårrdisk från WD av typen "WD Elements". Något som titt som tätt händer i min Macbook är att den ibland tappar kontakten med hårddisken. Själva ikonerna för den finns kvar i Finder-fönstret men när jag trycker mig in i mappen hittar den inga filer. Allt som oftast får jag koppla ur usb-porten och sätta i den igen för att den ska lyckas hitta de igen. Ibland händer detta även när jag använder min Plex-app i min tv, att den helt plötsligt tappar kontakt med min hårddisk. Någon som vet med sig varför den gör så och finns det någon lösning på detta? Otroligt irriterande att inte kunna streama/nå sina filer ordentligt och säkert.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespervant

Jag kryssade precis ur "Sätt hårddiskarna i vila när det är möjligt" i strömspar-inställningarna, men datorn borde väl rimligtvis hitta min externa hårddisk och dess innehåll ändå? Tänkte om detta hade något att göra med saken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den inställningen påverkar ju främst den interna hårddisken. Men jag skulle tro att din externa WD sköter sin strömhantering externt via styrkretsar i chassit och jag tror också att det är dess strömsparläge som ställer till det både för din TV och din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...