Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sambons iPhone-bilder hamnar i Bilder app på Mac


Tuttosinistro

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Sitter och försöker få ordning på nya Bilder på macen.

Då ser jag en massa bilder jag inte känner igen. Det verkar som om hennes bilder hamnar i programmet via iCloud, precis som mina.

Min fråga är hur det är möjligt? Hon har eget konto och inget ska vara kopplat till mig.

 

Det jag hade strul med när hon köpte telefonen var att jag kopplade in den till datorn och då trodde den att det var min telefon.

Tog litet tag innan jag lyckades få in hennes säkerhetskopia, men nu ska allt vara löst.

 

Är det något jag kan stänga av så hon kan välja vilka bilder som ska komma upp (via aktiv delning på iCloud)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och försöker få ordning på nya Bilder på macen.

Då ser jag en massa bilder jag inte känner igen. Det verkar som om hennes bilder hamnar i programmet via iCloud, precis som mina.

Min fråga är hur det är möjligt? Hon har eget konto och inget ska vara kopplat till mig.

 

Det jag hade strul med när hon köpte telefonen var att jag kopplade in den till datorn och då trodde den att det var min telefon.

Tog litet tag innan jag lyckades få in hennes säkerhetskopia, men nu ska allt vara löst.

 

Är det något jag kan stänga av så hon kan välja vilka bilder som ska komma upp (via aktiv delning på iCloud)?

Om din sambo verkligen har eget konto, alltså både eget iCloud-konto och eget konto på Macen, så kan Macen omöjligen ha trott att hennes telefon var din. För hennes Mac-konto kan omöjligen känna till din telefon (och vice versa).

 

Men om ni bara har ett enda konto på Macen så kan det vara där problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Endast 1 konto på macen...

Men den har inte varit kopplad till den sen just återställningen när den var ny.

Hon har ju eget iCloud-konto. Hur kan det hamna där?

 

Går det att stänga av detta på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...