Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail kraschar - går inte att öppna igen


geklof

Rekommendera Poster

Idag kraschade mail, och vid försök till omstart visas bifogat felmeddelande.

 

Applikationen kraschar igen oavsett vilket alternativ jag väljer, och samma meddelande kommer upp igen när jag försöker öppna nästa gång. Har testat omstart av datorn, men problemet kvarstår.

 

Några tips?

post-5946-0-00150800-1430769524.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat en säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjlig orsak till problemet: flyttade en mapp från Outlook-konto (synkas mellan enheter) till "På min Mac". Var då inte upplopplad. Kan det ha strulat till nån i katalog eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjlig orsak till problemet: flyttade en mapp från Outlook-konto (synkas mellan enheter) till "På min Mac". Var då inte upplopplad. Kan det ha strulat till nån i katalog eller nåt?

Vad då "Outlook-konto"?

Menar du Exchange-konto?

 

Har du en backup du kan lägga tillbaka från precis innan problemet började?

http://email.about.com/od/macosxmailtips/qt/Where_Mac_OS_X_Mail_Stores_Mail.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, Exchangekonto menar jag. Tyvärr är min backup i äldsta laget, men får väl göra så i alla fall om inget annat funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför flytta till "På min Mac"?

 

Om du kör allt i Exchange eller IMAP så finns allt på servern. Då kan du tömma den lokala postmappen, starta Mail och lägga upp kontona på nytt utan att förlora något.

 

Kanske går det att radera bara Exchange-innehållet utan att röra "På min Mac". Du får dissekera innehållet i Mails lagring, se artikel ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttade till På min Mac just för att jag inte längre vill ha innehållet i den foldern på alla enheter. Dessa mail kommer dessutom från ett annat mailkonto, och nu vill jag sortera in dem direkt i en lokal mapp.

 

Testar att radera innehållet i Exchange-mappen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade :D

Tack !!!

Vassego. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...