Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera användarkonto med admin behörighet


beppewolgers

Rekommendera Poster

beppewolgers

Hej!

 

Fråga om användarkonton:

 

Köte en ny macbook pro och importerade min användare från tidigare air.

(Nu har jag Yosemite tidigare hade jag maverics)

 

När jag importerade denne användare med alla dokument och program

följde ett problem med finder med från förra datorn.

Finder hänger sig hela tiden.

 

Jag har ni skapat en ny användare på min nya dator, tankat över de nödvändigaste

programmen och dokumenten och där funkar allt normalt.

 

vill nu "kill off" och radera detta första användarkonto på den nye datorn där problemet från airen följde med.

 

kan jag göra det utan att det påverkar det nya användarkontot, dvs det andra jag skapat och där allt funkar som det ska?

 

Det nya användarkontot "delar" ju program tex, med detta första konto som jag nu vill ta bort bland annat av utrymmesskäl.

 

om jag raderar det nu hoppas jag inte att program försvinner från användarkonto nummer 2 om ni förstår vad jag menar. Har de liksom kommit över också på det andra kontot som jag nu vill ha som enda användarkonto på datorn?

 

Går det förresten ens att släcka ett admin användarkonto som var det första jag öppnade datorn med?

 

Många frågor... några enkla svar?

 

:-)

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör ett nytt adminkonto och loggar in på det kan du ta bort det gamla. Eventuella program kan vara kopplade till ett Apple ID via App Store, om du har köpt sådana där, men jag antar att du loggar in med det även på det nya kontot. I övrigt påverkas inte tillgång/uppdatering av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beppewolgers

låter grymt. tack för svar!

gör en backup innan för säkerhets skull,

sen ska vi sudda... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...