Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sålt iPhone, iCloud krånglar.


Scholesy

Rekommendera Poster

Hallå, jag har sålt min iPhone 5.

 

Och det står såhär hos köparen:

 

Cloud: Find My iPhone Activation Lock in iOS 7

http://support.apple.com/kb/HT5818



The previous owner can follow the steps below to remove the iPhone from their account:

If the device has already been erased

If the previous owner is not present
Contact them and ask them to follow these steps to remove the device from their account:

Sign in to their iCloud account at www.icloud.com/find.
Choose the device from their Find My iPhone device list by clicking All Devices and selecting the correct device.
Click "Remove from Account" to remove the device from the account.
After the device has been removed from the previous owner’s account, turn it off by pressing and holding the Sleep/Wake button located on the top right side of the device. Then restart your device and proceed with device setup as you would normally.

If the device has not been erased

If the previous owner is not present
Make sure the device is powered on and connected to a Wi-Fi or cellular network. Then contact the previous owner and ask them to follow these steps:

Sign in to their iCloud account at www.icloud.com/find.
Select the device from their Find My iPhone device list by clicking All Devices at the top of the screen.
Erase the device by clicking the Erase button. This will erase all content and settings from the device. When prompted, do not enter a phone number or message. Click Next until the device is erased.
When the erase is complete, click "Remove from Account" to remove the device from the account.
After the device has been erased and removed from the account, you can proceed with the device setup process.

 

 

 

Det konstiga var att jag redan raderat telefonen, och fått ett mejl om att Find my iPhone var avaktiverat.

 

Under alla år som jag använt telefonen så har jag struntat i o bekräfta min iCloud, så när detta problemet uppstod, så var jag tvungen o logga in my iCloud. Efter flera försök, kunde jag äntligen aktivera det och logga in på iCloud kontot. Som jag redan visste, var telefonen borttagen från Find my iPhone och jag kunde inte radera den. Telefonen står dock fortfarande kvar på devices inne i själva iCloud.

 

När jag sedan går in och kollar här: https://www.icloud.com/activationlock/ så står det "Den här enheten kan inte aktiveras av en ny användare"

 

Då undrar jag vad som händer? Hur fixar jag detta?

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen

Du måste se till att avaktivera Hitta min iPhone innan du säljer/ger bort din iPhone till en ny användare.

Nu när du inte har tillgång till telefonen längre får du göra detta via www.icloud.com

 

Se till att telefonen är avstängd. Möjligt att nya ägaren måste vänta 5-10min efter den stängts av och tappat kontakten med WiFi innan Apples system uppdaterar telefonen som ej kontaktbar.

Logga in på www.icloud.com med det Apple ID du aktiverade Hitta min iPhone med i den sålda telefonen

Klicka på Hitta min iPhone

Klicka längst upp på "Alla enheter"

Klicka på din sålda enhet

Efter en liten stund efter att telefonen försökts lokaliseras kommer valet "Ta bort från konto" upp

Klicka på "Ta bort från konto"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste se till att avaktivera Hitta min iPhone innan du säljer/ger bort din iPhone till en ny användare.

Nu när du inte har tillgång till telefonen längre får du göra detta via www.icloud.com

 

Se till att telefonen är avstängd. Möjligt att nya ägaren måste vänta 5-10min efter den stängts av och tappat kontakten med WiFi innan Apples system uppdaterar telefonen som ej kontaktbar.

Logga in på www.icloud.com med det Apple ID du aktiverade Hitta min iPhone med i den sålda telefonen

Klicka på Hitta min iPhone

Klicka längst upp på "Alla enheter"

Klicka på din sålda enhet

Efter en liten stund efter att telefonen försökts lokaliseras kommer valet "Ta bort från konto" upp

Klicka på "Ta bort från konto"

 

Som sagt har jag redan fått ett email om att hitta min iPhone är avaktiverat och när jag kollar Hitta min iPhone på iCloud så står det, "No devices" Menar du att detta ska funka ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen

Som sagt har jag redan fått ett email om att hitta min iPhone är avaktiverat och när jag kollar Hitta min iPhone på iCloud så står det, "No devices" Menar du att detta ska funka ändå?

 

Är du helt säker på att du avaktiverat Hitta min iPhone på din sålda telefon så är det väl nya ägaren som aktiverat Hitta min iPhone med sitt Apple-ID? Inte ditt problem längre med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är du helt säker på att du avaktiverat Hitta min iPhone på din sålda telefon så är det väl nya ägaren som aktiverat Hitta min iPhone med sitt Apple-ID? Inte ditt problem längre med andra ord.

Det går inte att använda telefonen, och ja jag har avaktiverat den. Klart jag vill hjälpa den nya ägaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta AppleCare support dom kan eventuellt hjälpa dig lösa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...