Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får man bilder att visas i rätt ordning?


Gissberg

Rekommendera Poster

I iTunes markerar jag en mapp som innehåller ett antal mappar med numrerade bilder. I Apple-TV väljer jag "Bilder" och mappen läses in. Alla bilder visas på TVn huller om buller och visas så när jag väljer Bildspel eller trycker fram en bild i taget. Även om jag markerat en mapp som endast innehåller bilder utan undermappar visas bilderna i oordning, inte efter sin numrering. Det kan väl ändå inte vara meningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått veta att bilderna sorteras inte efter namn utan efter när dom skapats. Och bilderna det handlar om är gamla diabilder jag skannat av i skannerprojektor där man sätter in helt magasin och bilderna skannas av automatiskt. Dock har det hänt att flertalet bilder fastnat varför jag fått skanna av dem på nytt, vilket innebär att bilderna inte skapats i rätt ordningsföljd tidsmässigt. Lösningen blir att ändra alla bilder i en mapp så att dom får samma skapelsetid. Då sorterar AppleTV i stället efter bildnamn/nummer.

 

Vad finns för enkelt program att göra detta? Provade med Lightroom men det var mycket omständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en artikel på Macworld.se om just detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter artikeln? Jag letade men hittade ingen. Skulle behöva ett program som ändrar alla bilder i en mapp till samma skapelsedatum. Det är ett hundratal mappar jag har men att det skulle finnas ett program som ändrar i alla mapparna samtidigt är nog för mycket begärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...