Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wifi:n fungerar dåligt plötsligt.


sbozic

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min Wi-fi funkar dåligt till min macbook pro från sent 2013. Det går riktigt segt och till slut kommer jag inte ens in på någon hemsida. Min iPhone funkar fint och den är kopplad till samma nätverk och wifi, det går snabbt och enheterna är på samma avstånd och höjd. Jag har startat om datorn och routern. Iphone funkar fortfarande bra men inte Macbooken. Några tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla så du inte har bluetooth påslaget,det kan slå ut nätverket,har själv det problemet hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Bluetooth är påslaget, men det har inte varit några problem med det tidigare. Jag sitter med apples styrplatta som jag använder flitigt då jag har laptoppen kopplad till en externa skärm. Routern heter Thomson TG784. Då allt har fungerat ypperligt tidigare så borde det vara något som hänt efter någon uppdatering känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Bluetooth är påslaget, men det har inte varit några problem med det tidigare. Jag sitter med apples styrplatta som jag använder flitigt då jag har laptoppen kopplad till en externa skärm. Routern heter Thomson TG784. Då allt har fungerat ypperligt tidigare så borde det vara något som hänt efter någon uppdatering känns det som.

ok,men har du provat stänga av bluetooth o se om det funkar bättre? då vet du problemet i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,men har du provat stänga av bluetooth o se om det funkar bättre? då vet du problemet i så fall...

 

Det är blåtanden som sabbar min Wi-fi. Finns det någon lösning på det här? När jag använder datorn så använder jag apples styrplatta flitigt och skulle gärna vilja fortsätta med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är blåtanden som sabbar min Wi-fi. Finns det någon lösning på det här? När jag använder datorn så använder jag apples styrplatta flitigt och skulle gärna vilja fortsätta med detta.

har samma problem tyvärr...dock använder jag inget via BT längre pga detta...antar att det är en router från Telia du har? har en likadan,vet dock inte om det hjälper o skaffa en annan router som går köra 5 ghz-bandet i stället för 2,4 ghz-bandet som denna router kör..,tråkigt då BT tappar sin funktion när det ändå inte går använda utan att nätverket påverkas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med en bluetoothadapter för ljud till min tv.

Nu kör jag wifi på 5 GHz, o det fungerar perfekt förstås, bluetooth är ju 2,4GHz.

Väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem tyvärr...dock använder jag inget via BT längre pga detta...antar att det är en router från Telia du har? har en likadan,vet dock inte om det hjälper o skaffa en annan router som går köra 5 ghz-bandet i stället för 2,4 ghz-bandet som denna router kör..,tråkigt då BT tappar sin funktion när det ändå inte går använda utan att nätverket påverkas

 

Det lustiga är ju att detta är ett problem som började i Tors-fredags förra veckan och innan dess så har jag inte haft några som helst problem, köpte Macbooken 2013. Och idag, tisdag så funkar allt som vanligt igen. Jag har inte gjort något, inte uppdaterat något. Jag tycker det är sådär när saker och ting "lagar" sig själv. Kan mobilen störa ut det hela på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu så segade det ihop igen. Men boven i dramat är min Magic Trackpad. När jag koppar bort den så funkar allt igen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,det är märkligt,samma hände mig,det bara slutade fungera en dag,utan jag gjort nånting,eller fungerar gör det ju,men surfa samtidigt som bluetooth är igång går extremt segt,så klart är ju att BT KAN slå ut eller åtminstonde påverka nätverket ganska rejält om dom kör på samma band,borde ju dock funka bättre med en router som kör på 5 ghz-bandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,det är märkligt,samma hände mig,det bara slutade fungera en dag,utan jag gjort nånting,eller fungerar gör det ju,men surfa samtidigt som bluetooth är igång går extremt segt,så klart är ju att BT KAN slå ut eller åtminstonde påverka nätverket ganska rejält om dom kör på samma band,borde ju dock funka bättre med en router som kör på 5 ghz-bandet

Ja det är väl bara till att gilla läget och köpa en AirPort Extreme. Detta är förmodligen inget vidare bra router, men det har ju funkat finfint, fram till förra veckan. Så efter någon uppdatering så måste det ha hänt något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...