Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstigt kugghjul i OSX 10.10.3


persson89

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter den senaste uppdateringen till OSX 10.10.3 så har jag fått en konstig symbol i menyfältet som jag aldrig har haft förut, ett kugghjul. När jag för muspekaren öven den så kommer "badbollen" fram. Går ej att klicka på den, och vet inte vilket program det tillhör?

 

Någon här som har samma sak? Och vad tillhör den för program??

 

//Mattias

 

Namnlöst.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little Sprocket Driving Me Nuts
"I started uninstalling applications until the gear went away ... and the culprit is a Time Machine Backup Scheduler - a third party application that takes over Time Capsule and schedules other than hourly backups. Reinstall the scheduler and the little gear icon comes back ... blinking and shifting. I sent information to both the third party developer and Apple."

 

"Upgrade to version 1.5.1" smile.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little Sprocket Driving Me Nuts

 

 

"I started uninstalling applications until the gear went away ... and the culprit is a Time Machine Backup Scheduler - a third party application that takes over Time Capsule and schedules other than hourly backups. Reinstall the scheduler and the little gear icon comes back ... blinking and shifting. I sent information to both the third party developer and Apple."

 

"Upgrade to version 1.5.1" smile.png

 

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781298

Tack för svaret. Det var Timemashine editor som hade lagt sig där uppe, avinstallerade de och då försvann den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag hade ingen som helst aning om vad det var. Så jag Googlade och kollade och vips var lösningen där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Kan ju då tillägga att den även dyker upp (och snurrar fint under tiden) när man väljer att koda om musik-filer direkt i finder....

 

:whistling:

 

post-74999-0-82928800-1430251939.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Det är snyggt med snurrande kugghjul! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Det är riktigt vackert med snurrande kugghjul...! Första gången jag såg den höll jag på att svimma så exalterad jag blev... Sen blev jag lika snabbt besviken när den försvann igen, så pass att jag radera den kodade filen och testade koda om igen!

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...