Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Studsande ikoner i dockan?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Man sitter och jobbar i ett program och så ser man en ikon i dockan som beter sig exakt likadant som en femåring som har något "superviktigt" att berätta - den studsar upp, vill ha uppmärksamhet, är riktigt jävla störande och det är halvt omöjligt att koncentrera sig när den håller på.

 

Att få ikonerna att sluta göra så, vilken inställning är det? Hur får jag bort det beteendet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med en säker start

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sitter och jobbar i ett program och så ser man en ikon i dockan som beter sig exakt likadant som en femåring som har något "superviktigt" att berätta - den studsar upp, vill ha uppmärksamhet, är riktigt jävla störande och det är halvt omöjligt att koncentrera sig när den håller på.

 

Att få ikonerna att sluta göra så, vilken inställning är det? Hur får jag bort det beteendet?

 

Att kolla vad den vill? Tror inte att det finns någon inställning för det.

Ska kolla runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sitter och jobbar i ett program och så ser man en ikon i dockan som beter sig exakt likadant som en femåring som har något "superviktigt" att berätta - den studsar upp, vill ha uppmärksamhet, är riktigt jävla störande och det är halvt omöjligt att koncentrera sig när den håller på.

 

Att få ikonerna att sluta göra så, vilken inställning är det? Hur får jag bort det beteendet?

hi hi, åt den roliga beskrivningen. :hihihi:

 

Men till skillnad från femåringen som inte ger sig förrän hon/han har fått berätta, så ger sig ikonen i docken rätt snabbt upp. Några få hopp, så är det klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta

post-113-0-90247800-1430074015_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hi hi, åt den roliga beskrivningen. :hihihi:

 

Men till skillnad från femåringen som inte ger sig förrän hon/han har fått berätta, så ger sig ikonen i docken rätt snabbt upp. Några få hopp, så är det klart

 

Gör den? Jag har för mig att tex iTunes studsar ända tills man uppmärksammar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att i Systeminställningar> Strömsparare, bocka ur: Sätt hårddiskar i vila vid tillfälle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag vet vad studsandet beror på, jag vet att det inte är en bugg, jag vet att det (ibland) slutar av sig själv och rätt ofta vet jag även exakt vad appen vill påminna mig om - hittills aldrig någonsin något som inte hade kunnat vänta minst en dag.

 

Jag vill bara inte bli störd av skiten. Riktigt Windows beteende med femtioarton grejer som pockar på uppmärksamhet stup i kvarten. Det är därför jag har typ två appar som tillåts ge mig notiser och har stängt av alla automatiska uppdateringar - jag har min egen "patch dag" när det passar mig, inte när Apple tycker att det passar mig. Lugn och arbetsro, fuckin' fabulous!

 

Sitter inte vid äppelburken nu men tackar för tipsen! Ska testa imorgon och något av dem bör ju funka - att jag inte kör Yoseshite talar till min fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sitter och jobbar i ett program och så ser man en ikon i dockan som beter sig exakt likadant som en femåring som har något "superviktigt" att berätta - den studsar upp, vill ha uppmärksamhet, är riktigt jävla störande och det är halvt omöjligt att koncentrera sig när den håller på.

 

Att få ikonerna att sluta göra så, vilken inställning är det? Hur får jag bort det beteendet?

Det låter nästan som om vilken program som helst när som helst börjar studsa på programsymbolerna.

Men det tror jag inte är fallet. Vilka program är det som pockar på uppmärksamheten? Kan du inte bara stänga av dess program när du inte vill bli störd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det låter nästan som om vilken program som helst när som helst börjar studsa på programsymbolerna.

Men det tror jag inte är fallet. Vilka program är det som pockar på uppmärksamheten? Kan du inte bara stänga av dess program när du inte vill bli störd?

Nej, inte vilket program som helst. Inget är fel med datorn, systemet gör vad det ska. Jag vill bara att det ska göra annorlunda.

 

Exempel:

 

Jag startar app A och drar igång en längre process där den syncar prylar mot en server. Jag startar sedan app B där jag sätter mig och arbetar med något som kräver min koncentration och avser kolla läget med app A senare. Men efter en halvtimme stör något mitt öga, en hoppande ikon från app A som vill berätta att synkningen är klar.

 

Jag förstår att hoppandet fyller en funktion, för somliga. För mig är det bara ett irritationsmoment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte App A någon inställning för detta? Vad säger leverantören?

 

Du kanske kan vänta med att starta app A tills du ska luncha?

 

Eller skapa ett konto till på Macen där du kör app A. Sedan byter du tillbaka till din ordinarie användare och kör app B ostört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har inte App A någon inställning för detta? Vad säger leverantören?

 

Du kanske kan vänta med att starta app A tills du ska luncha?

 

Eller skapa ett konto till på Macen där du kör app A. Sedan byter du tillbaka till din ordinarie användare och kör app B ostört.

Låter ju betydligt enklare än att stänga av en funktion i OS X som jag inte behöver.

 

Not.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...