Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildbläddraren i Word efter uppgradering till Bilder (från iPhoto)


vitpeppar

Rekommendera Poster

Bildbläddraren i Word fungerar inte efter uppgradering till Bilder från iPhoto. Är det någon som kan tipsa om åtgärd?
Tack på förhand.
Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar.

Jag använder Word 14.4.9 och det är en relativt sen uppdatering. I Bildbläddraren syns bara photo boost och det går inte heller att klistra bilder från Bilder in i Worddokumentet. Har någon haft liknande problem?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bästa fall släpper Microsoft en uppdatering som inkluderar nya Bilder-programmet. Fast MS har ju senare versioner av Word som de kanske prioriterar. Bara MS lär veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar.

Jag använder Word 14.4.9 och det är en relativt sen uppdatering. I Bildbläddraren syns bara photo boost och det går inte heller att klistra bilder från Bilder in i Worddokumentet. Har någon haft liknande problem?

 

Jag får samma problem som du men det går att "lösa" med en omväg.

Det går att "mellanlanda" i ett annat program t ex Pages. Kopiera från Bilder, klistra in i Pages, kopiera bilden från Pages, klistra in i Word. Omständigt i längden men det fungerar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade! Men trist, särskilt om man som jag skriver en dagbok och lägger in ganska mycket bilder från iPhone som ju hamnar i Bilder. Dessa kan jag nu inte lägga in, eller dra in, i Word. Känns som en bugg för mig.

Tack för ditt tips.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade! Men trist, särskilt om man som jag skriver en dagbok och lägger in ganska mycket bilder från iPhone som ju hamnar i Bilder. Dessa kan jag nu inte lägga in, eller dra in, i Word. Känns som en bugg för mig.

Tack för ditt tips.

 

Helt klart en bugg tycker jag. Kom på en lösning som kanske passar dig lite bättre när det är många bilder. Du kan öppna Bilder-biblioteket i Finder och dra dina bilder direkt därifrån. Högerklicka på Bilder-biblioteket som ligger i Bilder-mappen i Finder och välj Visa paketets innehåll. I mappen masters ligger bilderna i datumordning och går att dra in i Word. Använd sökfunktionen om du vet namnet på bilderna(kolla i Bilder).

 

Funkar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack igen. Det fungerade även via Finder men väl bökigt. När jag försökte att uppdateras Word, vilket det finns ett erbjudande om i rullgardinen så accepterades inte min kod, trots att jag håller i originalpaketet. Märkligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har även testat att maila bilderna från iPhone och dra dessa från Mail till Word och det går också bra.

Hur som helst hoppas jag att de får Word och Bilder att jobba ihop igen.

Tack för råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...