Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

försöker installera download helper


paxbonum

Rekommendera Poster

Hej

 

Har använd ett program eller tillägg till firefox som heter download helper. Det är smidigt när man vill ladda ner videor som finns på en hemsida. Behöver då installera någon form av converter. Gör som det står nedan:

 

On Mac OS X

An easy method for installing Libav consists of using Homebrew from a terminal:

  • Start the Terminal application from Applications → Utilities → Terminal
  • Type brew install libav

If Homebrew is not installed on your Mac:

 

 

Jag hittar den inte utan lägger in även den andra "koden". Terminal vill då ha mitt lösenord. Jag försöker på alla möjliga sätt att skriva det men den tar ej emot det. Har försökt skriva det, och försökt kopiera in på samma sätt som jag gjort med "koderna" ovan som funkade hur lätt som helst att få in. Men med lösen kommer ingenting utan den grå rutan finns där bara. Får upp texten kopiera in och väljer den men sen händer inget. De står try again eftersom den inte får in lösenordet!

 

Kanske någan har en bra idé hur man kan lösa detta?!

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har använd ett program eller tillägg till firefox som heter download helper. Det är smidigt när man vill ladda ner videor som finns på en hemsida. Behöver då installera någon form av converter. Gör som det står nedan:

 

On Mac OS X

An easy method for installing Libav consists of using Homebrew from a terminal:

  • Start the Terminal application from Applications → Utilities → Terminal
  • Type brew install libav
If Homebrew is not installed on your Mac:Jag hittar den inte utan lägger in även den andra "koden". Terminal vill då ha mitt lösenord. Jag försöker på alla möjliga sätt att skriva det men den tar ej emot det. Har försökt skriva det, och försökt kopiera in på samma sätt som jag gjort med "koderna" ovan som funkade hur lätt som helst att få in. Men med lösen kommer ingenting utan den grå rutan finns där bara. Får upp texten kopiera in och väljer den men sen händer inget. De står try again eftersom den inte får in lösenordet!

 

Kanske någan har en bra idé hur man kan lösa detta?!

 

MVH R-M

 

Har testat den tidigare, fast inte konverteringsbiten. Minns bara att den var rätt pillig och inte riktigt gjorde som man ville.

 

I a f... ser på deras Q&A: https://groups.google.com/forum/#!forum/video-downloadhelper-q-and-a

Fanns en del saker där, bl a om att programmet hijackar webläsaren. Jag skulle nog välja ngt annat.

 

Finns ju andra nerladdare och konverteringsprogram finns det gott om, Adapter, Handbrake osv.

 

Är det youtube? så finns ett tillägg (eller sök i FF) som lägger till en knapp på sidan. Finns ett program som heter “youtube-dl” med som är bra och som man kan ha till många andra sidor.

 

Som nerladdare/hjälp kör jag med DownThemAll

 

- - -

 

Lösenordet... Är du admin på din dator? eller har du bara ett användarkonto/standardkonto. Det står inte på sidan, men du måste nog* köra sudo innan.

* anv inte Homebrew själv

 

https://github.com/Homebrew/homebrew/blob/master/share/doc/homebrew/Installation.md#installation

http://brew.sh/

 

Även om det står där att man inte behöver... Foldern /usr/local “bör” vara skrivskyddad så man måste anv sudo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Verkar som jag kanske ska leta reda på ett annat program. Det är inte youtube utan andra sidor.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...