Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ta bort nätverksdelning


cemoa

Rekommendera Poster

Hej! Det finns en enhet under "delat" i Finder som jag skulle vilja ta bort eftersom den har kommit av sig självt. Hur tar jag bort denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det finns en enhet under "delat" i Finder som jag skulle vilja ta bort eftersom den har kommit av sig självt. Hur tar jag bort denna?

Stäng av delning på enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av delning på enheten.

Stäng av från vems enhet? min mac enhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av delning på enheten du inte vill se. Enheten du ser finns på samma nätverk som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av delning på enheten du inte vill se. Enheten du ser finns på samma nätverk som du.

Tack för svaret. Dock skulle jag helst vilja blockera så att vissa enheter inte tar sig friheten att delas mot min Mac. Var åtgärdar man detta på min Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Dock skulle jag helst vilja blockera så att vissa enheter inte tar sig friheten att delas mot min Mac. Var åtgärdar man detta på min Mac?

- Byt till ett annat subnätverk.

- Använd t ex en egen router med NAT.

- Byta arbetsgrupp i WINS filtrerar några.

 

Du kan också välja att inte se enheter i Finder. >Inställningar >Sidofält >Delat. Men det är ju bara en vy, delningen finns fortfarande.

Berätta gärna mer om situationen så är det lättare för oss att hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av delning på enheten du inte vill se. Enheten du ser finns på samma nätverk som du.

Var gör man detta någonståns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var gör man detta någonståns?

- Om det är en annan Mac går du till >Systeminställningar >Delning och bockar ut alla rutor.

- Är den en PC går du till >Kontrollpanelen >Nätverk och delningscenter >Ändra avancerade delningsinställningar >Fil och skrivardelning

- Är det en Routeransluten nätverksdisk stänger du av delningen där. Hur varierar enormt beroende på modell. Till Apples router använder du Airport-verktyg >Redigera >Hårddiskar >Aktivera fildelning

 

Hur ser ikonen för enheten ut och vad heter den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Om det är en annan Mac går du till >Systeminställningar >Delning och bockar ut alla rutor.

- Är den en PC går du till >Kontrollpanelen >Nätverk och delningscenter >Ändra avancerade delningsinställningar >Fil och skrivardelning

- Är det en Routeransluten nätverksdisk stänger du av delningen där. Hur varierar enormt beroende på modell. Till Apples router använder du Airport-verktyg >Redigera >Hårddiskar >Aktivera fildelning

 

Hur ser ikonen för enheten ut och vad heter den?

Tack för svaret. Det var en pc enhet. Nu är den borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...