Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Word kraschar i Yosemite


Lobo77

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har nyligen köpt ny MacBook Pro och kör Yosemite 10.10.3.

 

Det har dykt upp ett problem där worddokument som innehåller kommentarer får Word att krascha inom ett par sekunder. Vanliga worddokument utan kommentarer fungerar fint.

 

Någon som haft samma problem och känner till en lösning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har nyligen köpt ny MacBook Pro och kör Yosemite 10.10.3.

 

Det har dykt upp ett problem där worddokument som innehåller kommentarer får Word att krascha inom ett par sekunder. Vanliga worddokument utan kommentarer fungerar fint.

 

Någon som haft samma problem och känner till en lösning?

 

 

Har du uppdaterat till senaste Word-version 14.4.9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nämnas att uppdateringen till 14.4.9 kom 14 april, så den är färsk och aktuell men alla kanske inte har hunnit med att uppgradera än - beror ju på hur man ställt in uppdateringarna i Microsoft AutoUpdate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat till senaste Word-version 14.4.9?

Hmmm, det hade jag så klart inte. Kör 14.0.0. Och då dök nästa problem upp: när jag försöker uppdatera får jag felmeddelandet

 

Office 14.4.9 Update kan inte installeras på den här disken. En version av programvaran som krävs för att installera den här uppdateringen hittades inte på volymen.

 

Känns som att något gått fel när jag förde över datan från gamla datorn till nya? Bäst att installera om hela Office-paketet kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känns som att något gått fel när jag förde över datan från gamla datorn till nya? Bäst att installera om hela Office-paketet kanske?

 

Låter som en bra idé, verkar ju som där är något knas med installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Det räckte med att installera service pack 1 (som jag också saknade av någon anledning) och sedan fungerade det att installera 14.4.9. Det löste krasch-problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...