Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga angående färg på en logo


Alen

Rekommendera Poster

Hej! Jag har haft problem med att få färgerna i en jämn linje på respektive bokstav

och därför undrar om någon vet hur man skulle kunna göra det som på bilden?

Jag har tillgång till både indesign & illustrator.

Tack!

post-77749-0-52028100-1429520865_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör tre stora fyllda cirklar, en grön, en vit å en röd å lägg dom på varann och justera storleken olika på dem så du får tre färgband i ytterkant så som i bilden och lägg sen bokstäverna ovanpå och gör en mask av texten så ser du färgcirklarna igenom, sen får du kanske lägga svart outline på text-masken eller lägga en outline ovanpå vet inte i sittande stund men där har du en väg. Kanske finns snabbare vägar i modernare illustrator idag det vet jag ej t ex att fylla rak logga med en trefältsfärg och sen böja texten å hoppas trefältsfyllnaden böjs med, man kan pröva olika vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i illustrator kan du lägga ut färgade ränder rakt

 

Gör tre stora fyllda cirklar, en grön, en vit å en röd å lägg dom på varann och justera storleken olika på dem så du får tre färgband i ytterkant så som i bilden och lägg sen bokstäverna ovanpå och gör en mask av texten så ser du färgcirklarna igenom, sen får du kanske lägga svart outline på text-masken eller lägga en outline ovanpå vet inte i sittande stund men där har du en väg. Kanske finns snabbare vägar i modernare illustrator idag det vet jag ej t ex att fylla rak logga med en trefältsfärg och sen böja texten å hoppas trefältsfyllnaden böjs med, man kan pröva olika vägar.

i illustrator kan du lägga ränderna rakt maskad ur en rak text och sedan lägga en warp-arch effekt på hela härligheten.

 

expanda objektet när du känner dig nöjd och inte behöver behålla möjligheterna att editera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...