Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begränsa utrymmet för Time Machine?


frdrk

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att begränsa utrymmet för Time Machine? Har precis aktiverat Time Machine och angett att den ska använda min Time Capsule för säkerhetskopior. Som jag förstod informationen kommer Time Machine att fylla min TC med säkerhetskopior till dess att den är full och sedan börja radera de äldsta säkerhetskopiorna. Jag har för avsikt att ha en massa andra filer på min TC också så jag vill inte att den nyttjar hela disken till TM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte avsikten med TC, men du kan lägga in egna mappar i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det går utmärkt att lägga filer manuellt på den...men som någon skrev i en annan tråd, den är rätt långsam för att använda som extern disk.

själv kör jag både manuell backup och time machine på den. har funkat bra hittills....givetvis tar jag även en backup på timecapsulen ifall den skulle haverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ansluta en extern hdd till den för att lagra andra filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Finns det något sätt att begränsa utrymmet för Time Machine? Har precis aktiverat Time Machine och angett att den ska använda min Time Capsule för säkerhetskopior. Som jag förstod informationen kommer Time Machine att fylla min TC med säkerhetskopior till dess att den är full och sedan börja radera de äldsta säkerhetskopiorna. Jag har för avsikt att ha en massa andra filer på min TC också så jag vill inte att den nyttjar hela disken till TM.

Vi kanske tänker olika. Jag vill inte ha något annat på min TM-hårddisk helt enkelt för att slita på den så lite som möjligt och att minska risken för evt felskrivning. Antar att filerna som ska bo tillsammans med TM också ska säkerhetskopieras och då är det ju direkt fel att ha dem på den hårddisken.

...

TM på en hårddisk och annat på en annan eller flera andra hårddiskar. Tycker jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kanske tänker olika. Jag vill inte ha något annat på min TM-hårddisk helt enkelt för att slita på den så lite som möjligt och att minska risken för evt felskrivning. Antar att filerna som ska bo tillsammans med TM också ska säkerhetskopieras och då är det ju direkt fel att ha dem på den hårddisken.

...

TM på en hårddisk och annat på en annan eller flera andra hårddiskar. Tycker jag. :)

Jo, så kommer det att få bli också. Kommer att komplettera med en NAS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...