Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lagringsutrymme nästan fullt Iphone 6


elneln

Rekommendera Poster

Min Iphone 6 tror att lagringsutrymmet nästan är fullt. Jag har 64GB storlek och nu står det i inställningarna att jag använder 55GB och har ca 1GB ledigt, vilket är helt omöjligt.

 

Den största mängden jag använder är 4GB på Bilder och sen följer mail och sms på 2GB var. Sen har jag massa små appar men det är helt omöjligt att jag är uppe på 55GB, snaraee max 12GB.

 

Någon som vart med om något liknande eller har tips på varför telefonen gör så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att gissa en massa så går in i Inställningarna - Allmänt - Användning - Lagring - Hantera Lagring

Sen tar du en skärmdump och lägger upp här.

Det gör det genom att hålla in Power och Home knappen samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tagit skärmdump och tänkte lägga upp här men fattar inte hur jag la upp bilderna. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du dig av iClod-bildbibliotek?

Om, har du valt "Optimera iPhone-lagring" under Inställningar->iCloud->Bilder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är mail uppsatt? 2GB låter mycket, är det ett Pop3 konto som laddar hem rubbet till telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte iCloud. Använder mailen mycket där av storleken. Men fortfarande använder jag max 12-15GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det att jag använder 55,9GB och att jag har 0 byte kvar att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in en bild så vi ser vad det är som upptar utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in en bild så vi ser vad det är som upptar utrymme.

Ja men hur får jag in en bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Pop3

Kolla om din epostleverantör även kan köra IMAP. Då lagras mailen på epostservern istället för i telefonen och du spar en del utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men hur får jag in en bild?

Via "Använd fullständig redigerare" bredvid den svarta "Skicka" knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via "Använd fullständig redigerare" bredvid den svarta "Skicka" knappen.

Har bara en knapp att välja på, "Skicka svar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara någon app som "tuggar" utrymme? Jag har rensat så min användning av data är som sagt absolut max 15GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte in någon bild då telefonen inte har något minne kvar. Det strular. Men jag har ju beskrivit problemet. Någon som hae nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lägg in bilden från den enhet du postar dina svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med de tipps du redan fått då? Ändra till IMAP på samtliga av dina enheter.

Men för att vi ska kunna hjälpa dig mer får du allt se till visa oss skärmdumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver från telefonen. Är inte i närheten av någon dator. Men vad spelar det för roll gällande bild eller inte? Jag skriver att Bilder tar 4GB Sms 2GB Mail 1,8GB sen dalar det nedåt med 800-1 MB med storlek på mina appar. Räknar jag ihop allt hamnar jag på ca 12GB.

 

Men telefonen säger att det används 55,9GB och att jag har 0 byte ledigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver från telefonen. Är inte i närheten av någon dator. Men vad spelar det för roll gällande bild eller inte? Jag skriver att Bilder tar 4GB Sms 2GB Mail 1,8GB sen dalar det nedåt med 800-1 MB med storlek på mina appar. Räknar jag ihop allt hamnar jag på ca 12GB.

 

Men telefonen säger att det används 55,9GB och att jag har 0 byte ledigt.

 

Sluta krångla nu och lägg upp en bild så vi verkligen ser att det är dom siffrorna du talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sluta krångla nu och lägg upp en bild så vi verkligen ser att det är dom siffrorna du talar om.

Får vänta tills jag är vid en dator för just nu kan jag inte göra något alls nästan med telefonen, allt laggar och går ibte att gå in i nå appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...