Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ange lösenord för FaceTime och iCloud kommer upp hela tiden!


Nicko35

Rekommendera Poster

Som sagt;varje gång jag startar upp min macbook pro så kommer det upp en begäran om att ange lösen för FaceTime och iCloud.

Kommer inte i håg lösenordet för något av dom,om jag ens har något,och trycker jag på avbryt funkar inte det heller.

Prövade systeminst-Användare och grupper-startobjekt men där fanns varken iCload eller Facetime med,provade även säker omstart men med samma resultat.

Någon som har något tipps,det här gör mig helt galen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Om du är utloggad från iCloud,så blir du tillfrågad om du ska logga in igen när du använder datorn.

Jag har iCloud inloggad var gång jag använder datorn.

Jag checkar i systeminställningar och klicka där på iCloud,för att se om jag är inloggad.

Vet inte om du menar så eller är nöjd med svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
KristerBlomberg

Jag har liknande problem.

 

Varje gång jag startar om min dator så får jag upp fönster som ber mig ange iCloud-lösenordet. Trycker jag "Avbryt" kommer frågan upp ytterligare en eller flera gånger.

 

Under Systeminställningar->iCloud så framgår det att jag hela tiden är inloggad och jag har aldrig loggat ut.

 

Förslag?

 

 

>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem.

 

Varje gång jag startar om min dator så får jag upp fönster som ber mig ange iCloud-lösenordet. Trycker jag "Avbryt" kommer frågan upp ytterligare en eller flera gånger.

 

Under Systeminställningar->iCloud så framgår det att jag hela tiden är inloggad och jag har aldrig loggat ut.

 

Förslag?

 

 

>

Testa logga ut och logga in på nytt under Systeminställningar->iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Tack, det tycks fungera nu.

 

Dock var det en hel del frågor under processen att logga ut och in igen på iCloud. ;)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...