Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett "In-App-Purchase" som ej genomförts men drog pengar ändå f


davidredjoy

Rekommendera Poster

davidredjoy

Hejsan,

 

Tänkte höra med er om någon vet hur man avbryter ett "In-App-Purchase" köp som inte gått genom?

 

Installerade nämligen "senaste" Need For Speed (för iOS) innan idag, och logga in på Origin o.s.v. för att få mina gamla poäng tillbaka, men hade inga pengar där så bestämde mig för att "köpa" lite cash till spelet, nu var det dock så att när köpet genomförts säger spelet att något blev fel - så jag har inte fått mer "cash" i spelet - medans iTunes på riktigt draget pengarna redan från mitt bankkonto...

 

Hur fungerar det nu? Vem ska jag kontakta för att få det hela rättat, någon som vet?

 

Mvh
David.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Verkar som om alla andra har lika många svar på frågan som jag själv, så får väl skita i det hela och släppa dom 139kr jag förlorade....

 

Aldrig haft problem innan, mest det som är irriterande.

Men kommer aldrig mer köpa något heller i denna appen, och det irriterar mig ännu mer...

 

Trisst att sånt går snett...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en handfull appar för felkodsläsare för att läsa ut felkoder till bilen för att prova, de jag inte var nöjd med reklamerade jag direkt i iTunes eller om möjligheten fanns i kvitto-mailet jag fick. Men jag fick tillbaka alla pengarna, inga större summor en och en, men tillsammans blev det lite av det hela. Personal på Apple/iTunes följde dessutom upp det hela via mail och kollade så att jag köpen verkligen hade återbetalats korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Köpte en handfull appar för felkodsläsare för att läsa ut felkoder till bilen för att prova, de jag inte var nöjd med reklamerade jag direkt i iTunes eller om möjligheten fanns i kvitto-mailet jag fick. Men jag fick tillbaka alla pengarna, inga större summor en och en, men tillsammans blev det lite av det hela. Personal på Apple/iTunes följde dessutom upp det hela via mail och kollade så att jag köpen verkligen hade återbetalats korrekt.

 

Hade varit underbart om det var så enkelt, dock är det nog mer invecklat för min del då det inte är appen i sig utan appens-in-app-butik-sak som krånglade... Det står på mitt seb-konto att "iTunes... " har dragit 139kr....

 

Det står liksom inte "för vad" eller "varför" pengarna är dragna... Finns ju inget bevis om jag ska va ärlig i "Need For Speed" om att jag köpt något där, eftersom det blev fel, så det enda bevis jag har är att pengarna är dragna...

 

- Och helt ärligt vet jag inte hur man reklamerar en in-app-purchase, hittar inget om det, bara för appen i sig...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...