Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iphone är stulen!


jabberwocky

Rekommendera Poster

jabberwocky

Hej

 

Blev fick-tjuvad på min iphone 6 igår.

 

Gick direkt till tele2 för att "hitta min iphpne" - den var nedkopplad (vad hjälper ens hitta min iphpne om den är avstängd?!) då sa tele2-killen att jag ska radera min iphone. Sagt och gjort.

Nu när jag tittar på min tele står "Radering begärdes 12/4 kl 06:58" men jag blev ju av med den den 12/4 kl 15 -tiden. Så det där vågar jag inte lita på? Sen när man klickar på min telefon i "hittta min iPhone grejen" så står det "Avvaktar radering"
Vad betyder detta?! ÄR det raderat eller inte? Sitter mupparna med min tele nu och går igenom allt? - har ju knapplås/pinkod osv, men det känns ju inte så jävla svårt för dom att bryta sig in när det här är vardagsmat för dem.

 

-Hur orolig ska jag vara? Kommer de åt alla mina lösenord, mail, ALLT?

 

-Sitter ju och skriver iMessage från paddan/datorn?!

 

- Sedna kan jag inte ändra lösenord på min iCloud för min hotmail är (alla vet hur dåligt hotmail är!!!) är typ raderad/bortglömd/inte aktiverad på 5 år=död/ hur får man iCloud att skicka till min alternativa e-post som jag skickat? - för mina säkerhetsfrågor kan jag inte heller!

 

 

-Hur får man reda på sin mobils IMEI nummer (förutom kartongen, kvitto osv) det är en annan historia, om det e ngn som vill veta den så kan jag skriva det: (den som inte vill veta behöver inte fortsätta läsa) köpte telefon x, hos tele2 för 7,5´. Sedan tappade jag mobil x i toaletten, gick till Apple butiken täby för att få en ny iphone y, då får man ju inte kartong/kvitto där IMEI nummer står - ngn vet säkert vad jag menar - och nu sitter jag här, och Apple kan inte hjälpa mig, och jag kan inte hitta de första sifforna på iCloud (bara de fyra sista, för de e censurerat) så jag kan inte heller spärra mobilhelvetet!

 

Hjääälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

Ok, update, har lyckas komma på mina säkerhetsfrågor å nu är iCloud pw ändrat!

ngn som kan besvara mig på resten av frågorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta reda på ersättningstelefonens serienummer och IEMI nummer om jag får något av de ursprungliga numren

 

Men hade du "Hitta min iPhone" påslaget så är ju telefonen en tegelsten utan ditt Apple-ID och lösen.

 

Men det är väl troligt att polisen behöver korrekt serienummer för polisanmälan och försäkringsärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta reda på ersättningstelefonens serienummer och IEMI nummer om jag får något av de ursprungliga numren

jabberwocky, skicka det som PM till SirKnasen. (Klicka på hans bild.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

Jag kan ta reda på ersättningstelefonens serienummer och IEMI nummer om jag får något av de ursprungliga numren

 

Men hade du "Hitta min iPhone" påslaget så är ju telefonen en tegelsten utan ditt Apple-ID och lösen.

 

Men det är väl troligt att polisen behöver korrekt serienummer för polisanmälan och försäkringsärende.

 

 

Gud vad snällt! Vet inte hur man skriver pm, men mitt tele nr är *snip* men det nr har jag ju haft på bägge mina iphones, den ska iallfall slutar på *snip*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag redigerade bort ditt telefonnummer och skickade som pm till SirKnasen, kan vara dumt att lägga ut telefonnummer publikt på nätet på det här sättet tänker jag. Man vet aldrig vem som snappar upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

...och redigerade första inlägget. Jag förstår att du är arg men tänk på forumreglerna.

 

https://forum.macworld.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

Hehe jaa, men det var så fräckt :(

Varför har man ens "hitta min iphone" När den funktionen ändå inte fungerar? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

Sen liten fråga sådär OfT. Om mobilen spärrad, utan apple id, pinkoder och lösenordlås (eller vad heter det? knapplås?)

 

om den är oförbrukbar som SirKnasen sa, då har de väl inge andrahands värde? Och om tjuvarna då känner för att slänga den - i typ närmsta soppkorg - och kommer till polisen av ngn vänlig själ. Kan man "bryta" upp den då igen *lever kanske lite på hoppet* eller så.

ELler är det så att ngn hackers i **** kan ställa om den, och sälja den vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

& en annan fråga: Hur gör man med försäkringen?

 

- jag menar den stulna telefonen står ju på kvittot 2600kr, eftersom jag bytte in min gamla tele (den som kostar 7500kr) ersätter försäkringsbolaget det faktiska värdet på telefonen? för det är ju jäkligt surt att bara få tillbaka 2600kr-1500kr självrisk = 1100 kr :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har betalat 2600Kr för en "reparation"

Att reparationen innebär att hela telefonen byts ut är knappast relevant i ersättningssynpunkt.

Det är ursprungskvittot som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

Du har betalat 2600Kr för en "reparation"

Att reparationen innebär att hela telefonen byts ut är knappast relevant i ersättningssynpunkt.

Det är ursprungskvittot som är intressant.

 

Jahaaa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...