Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nollställa Wi-Fi synk till iTunes


PhotoJoe

Rekommendera Poster

Har flyttat mitt iTunes-bibliotek från min gamla iMac till min nya Mac mini och vill kunna synka mina iOS-enheter med min nya dator, men mina enheter vill inte riktigt släppa den gamla datorn. Jag har avbockat alla enheter i min gamla dator så de inte längre ska synka med den och sen bockat i dem i iTunes på den nya datorn. Fortfarande vill de inte släppa den gamla datorn helt. Har även nollställt hela iOS-enheterna (inställningarna). Jag har två iPhones (5S och 6), en iPad Air och en iPad mini 2.

 

Den enda enheten som har fattat grejen är iPhone 5S, den har jag inte behövt göra nånting på. Air:en visar bild på en sladd som ska in i iTunes. 6:an fattar inte att även Bilder ska synkas och iPad minin synkar allt, men uppdaterar inte klockslaget utan står kvar på den första tiden som den synkades via Wi-Fi mot den nya datorn. Kan tillägga att 6:an har liknande problem som minin fast den visar rätt så länge kabeln sitter i, drar jag ur den, så försvinner Bilder ur texten av vad som synkas samt att klockslaget backar till första klockslaget som den synkats via Wi-Fi.

 

Varför finns det ingen enkel inställning för detta i iOS-enheterna eller en inställningsfil som man kan radera. ATC-filen (filen som styr detta) ligger ju i iOS-enheterna och den kommer man ju inte åt så lätt.

 

Satt i två timmar i lördags med Apples support angående detta, så det är på en hög nivå av synk-kunskap. Kom igen, nån måste ju ha lösningen? Utan att ha raderat enheterna helt och börjat om, vill säga! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att nollställ auktoriseringen för ditt iTunes i nya datorn, och sedan lägg till din nya dator. Jag skulle även prova med att avauktorisera din gamla datorn (görs i iTunes på din gamla dator). Sedan skulle jag prova med att synka alla enheter med kabel till den nya datorn, så de verkligen kopplar in sig på det biblioteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att nollställ auktoriseringen för ditt iTunes i nya datorn, och sedan lägg till din nya dator. Jag skulle även prova med att avauktorisera din gamla datorn (görs i iTunes på din gamla dator). Sedan skulle jag prova med att synka alla enheter med kabel till den nya datorn, så de verkligen kopplar in sig på det biblioteket.

 

 

Den gamla datorn har jag som sagt klickat ur allt på samt avauktoriserat, ska testa att avauktorisera den nya datorn och auktorisera om den och se om det blir någon skillnad.

Det är så skumt att t.ex. minin går att synka via Wi-Fi och den visar korrekt synkinfo (datum och klockslag) så länge jag inte går ur den menyn. Går jag ur och sen in igen, så visar den tiden för första synk med datorn via kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade inte att avauktorisera och återauktorisera och sen synka med kabel igen. :-/

post-18721-0-70097500-1428936591_thumb.jpg

post-18721-0-60561500-1428936603_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...