Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp från PC till Mac


Erik145

Rekommendera Poster

Här det nån där ute som ver hur jag kan kolla mina PC skivor på min Mac då menar skivor som inne håller program är tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac kan läsa alla typer av Windows-skivor, både hårddiskar och brända CD/DVD.

 

Men om du vill installera och köra programmen så är det en helt annan fråga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du stoppar in dina PC-skivor i CD/DVD-läsaren i Macen och sedan öppnar du dem i Finder, klicka på skivan i Finder. Om skivan inte syns på Skrivbordet så ha iklickat under Finder - Inställningar - Allmänt - Vissa dessa objekt på skrivbordet - CD- och DVD-skivor.

Om du har en Mac utan inbyggd CD/DVD-läsare så får du skaffa en extern CD/DVD-läsaren. Antingen Apples egna eller en annan från Samsung eller LG som finns för halva priset mot Apples på Mediamarket, Elgiganten, Kjell & Co med flera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har ett liknande problem. Sitter på en hel drös med fotodvd'er som jag bränt ner på en PC. Nu har jag inget sådant skräp kvar utan förlitar mig på min gamla Mac mini från 2009. Tänkte föra över bilderna till Google Photo men läsaren spottar bara ut alla skivor utan att läsa dom. Så kort och gott....hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att läsaren behöver repareras. Det händer... Då kan det vara billigare att köpa en ny extern. En extern DVD/CD-läsare/brännare ligger på ca 300 - 400 kr på en stormarknad som Mediamarkt, Elgiganten och liknande. Samsung, LG med flera har... Kopplas in i USB-porten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...