Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa en gemensam kalender


vman

Rekommendera Poster

Hej

Jag vill ha en gemensam kalender med min fru. Hur gör man det?

Om jag vill dela min kalender med frun. Dvs hon skall se mina bokningar. Hur gör man då?

Tacksam för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Kalender,Gå till Arkiv-Starta nykalender,Klicka på namnet för att ändra till önskvärt namn,högerklicka och välj Dela kalender och skriv in din frus Apple-ID.Klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Slå på iCloud, inklusive Kalender.
2. Skapa din kalender med programmet Kalender i Mac, en kalender under ditt iCloud-konto (inte under "På min Mac" för den blir enbart lokal, den ska vara under ditt iCloud).
3. Gå in på www.icloud.com, välj kalender och där välj att dela ut din kalender till din fru. Detta gör du genom att...

Dela en kalender privat
  1. Klicka på delningsknappen till höger om kalendernamnet i sidofältet. Markera sedan Privat kalender.

    Note: Du kan också dela samma kalender offentligt. Instruktioner finns i nästa uppgift: "Dela en kalender offentligt".
    S0245_Sharecalendars.png
  2. Skriv den inbjudna personens e-postadress i fältet Lägg till person och tryck på Returtangenten.

  3. Klicka på popupmenyn med den inbjudnes namn och välj åtkomstprivilegier (Se och redigera eller Endast se).

  4. Upprepa steg 2 och 3 för varje person som du vill dela kalendern med.

  5. När du har bjudit in alla och ställt in deras behörighet klickar du på OK.

E-postinbjudningar skickas från din iCloud-adress till de deltagare du har angett.

https://support.apple.com/kb/PH2690?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

Du kan även markera kalendern under iCloud inuti programmet Kalender och trycka på antennsignals-symbolen till höger om namnet och göra samma sak som ovan beskrivning.


Väljer du redigera kalender så kan hon också skriva in i den och ni får en gemensam kalender som du är huvudansvarig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...