Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snart finns det flashminnen på tio terabyte, Alix!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Medelsvensson klarar sig bra med 500 GB.

Inte de där som tankar filmtorrent och tror att den som har flest när han dör vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man ha med så höga GB för?

Okey...det finns företagare med en helvetes massa program,vars man behöver bättre lagringsutrymmet.

Men privatpersoner...!?

Är det verkligen nödvändig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

640K ought to be enough for anyone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte de där som tankar filmtorrent och tror att den som har flest när han dör vinner.

De tillhör inte gruppen medelsvensson, i alla fall inte enligt min definition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tillhör inte gruppen medelsvensson, i alla fall inte enligt min definition.

Annars hade inte piratbukten och liknande sajter blivit sådana rungande framgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tillhör inte gruppen medelsvensson, i alla fall inte enligt min definition.

Det är fler som laddar ner än vad du tror. Kanske inte lagrar för att spara men laddar gör dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars hade inte piratbukten och liknande sajter blivit sådana rungande framgångar.

 

 

Det är fler som laddar ner än vad du tror. Kanske inte lagrar för att spara men laddar gör dom.

Hoppas att det kommer en tid när dessa människor inser att man inte blir lyckligare inombords, att det bara är ett symtom på beroende och/eller oro. Men företagen tjänar ju pengar på dem, så dessa lär inte upplysa om att människans lycka inte består av terabyte lagrade på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarar mig med 500 GB gott och väl. Men hårddisken får gärna bli billigare och snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarar mig med 500 GB gott och väl. Men hårddisken får gärna bli billigare och snabbare.

Är 620MB/s skriv och 1300MB/s läs som sitter i Early-2015 modellerna inte tillräckligt snabbt? Priset går ju helt klart diskutera på Apples datorer och stora flashdiskar är fortfarande dyra så där håller jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 620MB/s skriv och 1300MB/s läs som sitter i Early-2015 modellerna inte tillräckligt snabbt? Priset går ju helt klart diskutera på Apples datorer och stora flashdiskar är fortfarande dyra så där håller jag med.

Det borde räcka. Just nu har jag runt 60 i läs och skriv på iMacen och det går ju det med. Men kan det bli billigare och bättre är det inte fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder 300 GB av 1 TB. Kanske två tredjedelar av det är inspelad film (från tv eller av mig själv via kamera). Sådant kan man spara externt i och för sig. Men jag har en backupdisk på 1 TB. Det är väl just film/video som är väldigt utrymmeskrävande, så om man jobbar med det, hobby eller professionellt, behöver man massor av lagringsutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde räcka. Just nu har jag runt 60 i läs och skriv på iMacen och det går ju det med. Men kan det bli billigare och bättre är det inte fel.

60/60 är ju i det närmaste oanvändbart. ;) Tar det mer än 1,5 sekund att öppna ett program så får man ju psykbryt. Och det är väl ungefär den tiden det tar att öppna ett program för mig med min enkla MBPr 13" med S:590/L:630MB/s

Törs inte tänka mig starttider med bara 1/10 av diskprestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder 300 GB av 1 TB. Kanske två tredjedelar av det är inspelad film (från tv eller av mig själv via kamera). Sådant kan man spara externt i och för sig. Men jag har en backupdisk på 1 TB. Det är väl just film/video som är väldigt utrymmeskrävande, så om man jobbar med det, hobby eller professionellt, behöver man massor av lagringsutrymme.

Men behöver man massor av vrålsnabb lagring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60/60 är ju i det närmaste oanvändbart. ;) Tar det mer än 1,5 sekund att öppna ett program så får man ju psykbryt. Och det är väl ungefär den tiden det tar att öppna ett program för mig med min enkla MBPr 13" med S:590/L:630MB/s

Törs inte tänka mig starttider med bara 1/10 av diskprestandan.

Men så är jag utbränd också. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men behöver man massor av vrålsnabb lagring?

Självklart behöver man det. Var det inte du själv som önskade dig ännu snabbare lagring än dagens flashdiskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart behöver man det. Var det inte du själv som önskade dig ännu snabbare lagring än dagens flashdiskar?

Det är två olika saker. Vad ska jag med PCIE-extremusturbo till när jag lagrar foto, filmer på barnbarnet osv? Men självklart vill jag att OS X och program ska starta omedelbart och vara superresponsiva. Så för det som används reguljärt är det självklart en önskan med bra prestanda. Men för det som bara ligger på lager eller musikfiler som spelas upp behövs ju inte rakethårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, film som ska jobbas med behöver så klart läsas in fort och skrivas fort, om det ska gå fort. Om dagens hastigheter räcker till för folk har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem i helskotta har gömt mitt inlägg och varför? Man ska enligt forumreglerna bli upplyst om detta händer och orsaken till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem i helskotta har gömt mitt inlägg och varför? Man ska enligt forumreglerna bli upplyst om detta händer och orsaken till det.

 

Vilket inlägg? Vad jag kan se är inget borttaget.

 

Edit: Ok nu ser jag och förstår varför det togs bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem i helskotta har gömt mitt inlägg och varför? Man ska enligt forumreglerna bli upplyst om detta händer och orsaken till det.

 

Har nu meddelat dig per PM, men jag vill bara upplysa om att reglerna gör gällande att ni vid förfrågan har rätt att få veta anledning, inte att det ska ske per automatik. Sen har vi som kutym att vi brukar meddela berörda parter, men det sker inte i alla lägen.

 

 

 

11. Om MacWorlds redaktion, medarbetare eller utvalda moderatorer redigerar, raderar eller flyttar ett meddelande, har den postande medlemmen rätt att på förfrågan få veta varför detta gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...