Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteri% sjunker toksnabbt. Nytt batteri.


Sigmundt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Köpte nytt batteri (pirat, equipIT) för ett tag sen till min MB Pro 11. Batteri % sjunker väldigt fort från 100%,på ca en timma går den ner på 5 %. Väl på 5 % kan jag fortsätta att använda datorn i flera timmar. Det verkar alltså som att batteriet fungerar fint men den kommunicerar inte så bra med Macen? Har redan testat att ladda ur helt o sen ladda upp till fullt igen, så som äldre macs kalibrerades. Någon som vart med om liknande eller kan komma med tips för att få mätaren korrekt?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Köpte nytt batteri (pirat, equipIT) för ett tag sen till min MB Pro 11. Batteri % sjunker väldigt fort från 100%,på ca en timma går den ner på 5 %. Väl på 5 % kan jag fortsätta att använda datorn i flera timmar. Det verkar alltså som att batteriet fungerar fint men den kommunicerar inte så bra med Macen? Har redan testat att ladda ur helt o sen ladda upp till fullt igen, så som äldre macs kalibrerades. Någon som vart med om liknande eller kan komma med tips för att få mätaren korrekt?

 

Tack!

Prova att återställa datorns SMC. Du hittar hur man gör i denna guide: http://macworld.idg.se/2.1038/1.611048/sa-tar-du-hand-om-batteriet-i-din-macbook-och-far-det-att-leva-langre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skickar du inte tillbaks det och ber att få ett nytt?

Verkar ju som att batteriet fungerar fint, men den synkas inte med datorn. Kan ju använda datorn i många timmar bara att de flesta utav dem är på 5%...

 

Prova att återställa datorns SMC. Du hittar hur man gör i denna guide: http://macworld.idg.se/2.1038/1.611048/sa-tar-du-hand-om-batteriet-i-din-macbook-och-far-det-att-leva-langre

Bra tips, testade precis, , men verkar bli samma problem tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper man billiga batterier, så får man vad man betalar för..det är bara så..

 

Köpte själv ett billigt batteri till min MacBook, och när den laddat halvvägs börjar lampan i laddkabeln att blinka, och det står i menyraden att den inte laddar, men det gör den likväl, och nån stund senare visar den 100% laddning.

 

Tyvärr rinner strömmen ut fort, och när kapaciten närmar sig 20% så lägger batteriet av helt och datorn slocknar, utan förvarning.

Bara till att sätta i laddkabeln och ladda igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper man billiga batterier, så får man vad man betalar för..det är bara så..

 

Köpte själv ett billigt batteri till min MacBook, och när den laddat halvvägs börjar lampan i laddkabeln att blinka, och det står i menyraden att den inte laddar, men det gör den likväl, och nån stund senare visar den 100% laddning.

 

Tyvärr rinner strömmen ut fort, och när kapaciten närmar sig 20% så lägger batteriet av helt och datorn slocknar, utan förvarning.

Bara till att sätta i laddkabeln och ladda igen...

LÅter trist. Vill dock påpeka här att batteriet verkar funka fint, det är egetnlgien ett mestadels praktiskt problem för mig. Kan ju köra datorn i flera timmar på 5 %, men lite jobbigt att inte veta när den planerar att lägga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bevisligen är det fel på batteriet, kontakta säljstället för en lösning.

Eller om du säger att batteriet är ok utan problem så kontakta Apple för då är datorn trasig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...